Elon Musk, a Tesla elnöke a részvényesi gyűlésen mindössze annyit mondott, a két új autó nagyon izgalmas lesz és „valószínűleg” évente legalább 5 millió darabot fognak eladni belőlük – írja az Insider.
Musk mellett a megbeszélésen egy Tesla árnyékképe volt kivetítve, amelyből nem lehetett rájönni, hogy a következő generációs jármű-e. Az elnök több ötletet is felvetett arra vonatkozóan, hogy melyek lehetnek a Tesla új modelljei: fejlesztés alatt áll egy robottaxi, a másikról viszont még korábban annyit mondott, hogy egy 25 ezer dolláros autót tervez.
A Tesla jelenlegi kínálatát évek óta nem frissítették, pedig iparági elemzők szerint pedig új termékekre és újításokra van szükség, ha a Tesla az elektromos járművek piacának élén akar maradni. Musk elmondta, hogy a régóta késleltetett Cybertruck pickup szállítása még ebben az évben megkezdődik.
Hova tűntek az elektromos autók a kereskedésekből?
Egyre több autógyártó nem tud elektromos kocsikat szállítani a kereskedésekbe a gyártási ellátási hibák miatt. De még így is megéri várni az új járművekre. Bővebben>>>
Közben a kínai autógyártók arra készülnek, hogy felforgatják az amerikai elektromos járművek piacát
Az iparág megfigyelői szerint csak idő kérdése, hogy a kínai autógyártók mikor lépnek elő lenyűgöző – és ami még fontosabb, olcsó – elektromos autóikkal az Egyesült Államokban. Miután hazai pályájukon a kínai vállalatok már legyőzték amerikai versenytársaikat, jobb minőségű és olcsóbb elektromos autókat kínálnak a vásárlóknak és elkezdték exportálni azokat Európába is.
Kérdés, vajon az amerikai vásárlók is vállalják-e ezt a lépést
„Érdekes pár év áll előttünk, hogy meglássuk, vajon a Ford, a GM és hasonlók képesek-e kivédeni a kínai versenyt” – mondta Martin French, a Berylls tanácsadó cég ügyvezető igazgatója az Insidernek.
A Sanghaji Autószalonon az idén láthattuk, hogy ez a verseny nagyon-nagyon valóságos.
A kínai elektromos autóipar robbanásszerűen fejlődött az elmúlt években. 2022-ben az amerikai elektromos járművek eladása elérte a 800 ezret, ami új csúcs, miközben a kínai vásárlók mintegy 5 millió, teljesen elektromos személygépjárművet vásároltak.
A történelem megismételheti önmagát. Elemzők szerint a kínai elektromos járműgyártók megvehetik a lábukat az Egyesült Államokban, ha alacsony áron érkeznek.
Kína nyer az árakon
Az amerikai márkák, köztük az elektromos járművek vezető Tesla, régóta ígérnek egy hosszú távú elektromos jármű opciót 30 ezer dollár vagy az alatti áron. A GM azt tervezi, hogy 2023 végére leállítja a Bolt EV-t, Amerika legolcsóbb elektromos autóját.
Mindeközben a kínai márkák megfizethetőségét tekintve páratlanok hazai pályájukon és Európában.
Kína egyik legnépszerűbb elektromos autója a Wuling Hong Guang Mini, egy kicsi városi autó, amelynek ára nagyjából 5000 dollárnak felel meg. A múlt havi sanghaji autószalonon a BYD piacra dobott egy stílusos, pint méretű ferdehátú Seagull-t, amelynek becsült hatótávja 190 mérföld. Kikiáltási ára pedig kevesebb, mint 11 ezer dollár.
Tu Le, a kínai autóiparra szakosodott tanácsadó cég, a Sino Auto Insights ügyvezető igazgatója szerint a kínai cégek nem fukarkodnak a minőségen a megfizethetőség miatt.
Kínai segítséggel lett élharcos Magyarország