A BL-meccsek megvásárlásához kapcsolódó üzleti modell a streamingre van kitalálva – mondta a Forbesnak adott interjúban az RTL vezérigazgatója. Vidus Gabriella szerint egyre elterjedtebb, hogy a prémiumsportjogokat a streamingen kamatoztatják a szolgáltatók.
Így van ez Ausztriában, Hollandiában, de Amerikában is a Paramount + adja a BL-t. Az üzleti modell az RTL+-ra van kitalálva, ez nem titok.
– tette hozzá.
Ön szerint is befellegzett a televíziózásnak?
A statisztikák szerint leágazóban van a tévéelőfizetések iránti kereslet, míg a streamingre egyre nagyobb igény van. → BővebbenAz interjú azután készült, hogy kiderült, az RTL vitte el a labdarúgó Bajnokok Ligája közvetítési jogait a közmédia elől, így közel egy évtized után nem az M4-re fognak kapcsolni a focirajongók a keddi és a szerdai játéknapokon.
Amellett, hogy az RTL-é lett a legdrágább (A típusú), 36 meccset tartalmazó közvetítési csomagot, az olcsóbb, 167 meccset tartalmazó verzió a SportTV-nél maradt.
A Media1.hu által megkérdezett iparági szakértők biztosak benne, hogy az MTVA helyett ezúttal az RTL lett a befutó, nem kis borsot törve ezáltal az állami televízió orra alá. A megkérdezett szakértők szerint az RTL ezzel nagyon jelentős pénzügyi kockázatot vállal magára, és közel sem biztos az üzlet megtérülése.
A kereskedelmi csatorna annyit fizetett a jogokért, hogy azt nem lehet kitermelni csak tévés közvetítésekkel.
- „Van benne lineáris közvetítés is, de azt még nem fogjuk elárulni, hogy mennyi” – mondta az RTL-vezér. Az összecsapások többsége azonban csak online lesz nézhető.
- „A BL-jogok az elmúlt 25 évben megfordultak a kereskedelmi tévéknél is, és voltak időszakok, amikor ezt ki lehetett termelni a lineáris tévézés két lábából, a reklámból és a disztribúcióból. Eljött az a kor, amikor a streamingbevételek fognak ehhez hozzájárulni” – húzta alá.
- A vállalatnál azt látják, a magyar lakosságban igenis van még kellő tartalék ahhoz, hogy előfizetést vásároljon, tökéletesen látszik, hogy Magyarországon van erre igény.