A CYCLE országos kutatást végzett a környezetbarát tisztítószerek fogyasztói szokásairól és az összetevőkkel kapcsolatos vásárlói tudatosságról.
A felmérés szerint a magyarok 67 százaléka választ aktívan zöld vagy környezetbarát termékeket, míg tíz háztartásból nyolc még mindig túlnyomórészt hagyományos, vagy hagyományos és környezetbarát termékek kombinációját használja.
A magyarok csupán fele olvassa el rendszeresen a tisztítószerek összetevőit tartalmazó címkéket, bár a válaszadók 96 százaléka tudja, hogy a tisztítószerek sokszor környezetre káros és mérgező összetevőket tartalmazhatnak. A vásárlók 43 százaléka egyértelmű jelzéseket szeretne minden olyan tisztítószeren látni, amely mérgező összetevőket tartalmaz, egyharmaduk pedig fontosnak tartja, hogy az összetevőkre vonatkozó információkhoz gyorsan és könnyen hozzáférjenek.
A fogyasztók 42 százaléka számára a tisztítószerek hatékonysága és eredményessége volt a választásnál mérlegelt a legfontosabb szempont, a válaszadók ötöde azonban jelentősnek tartotta az összetevők környezetbarát jellegét, természetességét is. Érdekesség, hogy a környezetbarát alternatívák választásakor a versenyképes ár csak a harmadik szempont a döntés meghozatalában.
A felmérés szerint a zöld tisztítószerek vásárlásának fő motivációja a vásárló saját és családja egészségének védelme volt. Tízből három ember a környezetre gyakorolt hatás csökkentését jelölte meg második legfontosabb indokként.
(Gyurka Eszter)