A Marketing&Média kommunikációs szaklap összeállítása szerint
női topmenedzserek kerültek idén mindkét kommunikációs toplista, a marketingvezetőket és a PR-vezetőket tartalmazó rangsorok élére is.
- A kilencedik alkalommal elkészített marketingvezetői lista szereplőinek negyede,
- a másodszorra összeállított PR-vezetői rangsor esetében pedig a résztvevők 20 százaléka cserélődött.
A szakmai zsűri szavazatai alapján Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója lett a marketingvezetők közül az első, a PR-vezetők toplistájának élére pedig Beke Zsuzsát, a Richter Gedeon Nyrt. csoportszintű PR-, SCR- és kormányzati kapcsolatok vezetőjét választották.
Simon Krisztián, a Marketing&Média főszerkesztője kiemelte: amíg a kommunikációs vezetőket a koronavírus-járvány időszakában és azt követően leginkább a költségoptimalizálás állította kihívások elé, az elmúlt évben az új technológiákhoz és környezethez történő megfelelő alkalmazkodás, így például a mesterséges intelligencia hatékony integrálása tartozott a szakma csúcsvezetőinek kiemelt feladatai közé.
A listákon jellemzően nagyvállalatok kommunikációs vezetői a meghatározóak, akik közül sokak kampányaiban meghatározó szerepet töltött be idén két nagy nyári sportesemény, a foci-Eb és az olimpia. Évről-évre megfigyelhető tendencia az aktuális események marketingcélú kihasználása mellett, hogy egyre nagyobb szerepet kapnak a társadalmi felelősségvállaláshoz kapcsolódó kampányok.
A főszerkesztő hozzátette:
- a szakmai kvalitások,
- csapatépítés
- és az aktivitások hatékony menedzselése mellett a jó vezetők ismérve az is, hogy
- nagy hangsúlyt helyeznek az utánpótlásképzésre,
- és aktív közreműködőként vesznek részt szakmai fórumokon.
A TOP 50 marketingvezetők rangsorában idén helyet cserélt egymással a lista első és második helyezettje.
- Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója ezúttal megelőzte a négy éve egyeduralkodó
- Szabó Béla Attilát, a Magyar Telekom márka- és kereskedelmi kommunikációs igazgatóját.
- Tavalyi helyezését megőrizve a dobogó harmadik fokára Mérő Ádám, a Coca-Cola consumer & shopper connection igazgatója került.
- Negyedik Horváth Magyary Voljč Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója,
- ötödik pedig a Yettel Magyarország márka- és marketingkommunikációs igazgatója, Kovács András Péter lett.
- Hatodik helyezettnek Pantl Pétert, a Mol Csoport kommunikációs igazgatóját választotta a zsűri,
- a hetedik idén Juhász Péter Tibor, a Vodafone és Digi márkaigazgatója.
- A nyolcadik helyen Blaumann Debóra végzett, az Erste Bank, marketing- és PR-vezetője,
- kilencedik pedig Nagy Zoltán Péter, az OTP Bank marketing- és kommunikációs igazgatója.
- A marketingvezetők toplistájának tizedik helyezettje 2024-ben Szalkai Réka, a Mastercard marketingigazgatója.
A TOP 50 marketingvezetői rangsorban tíz vezető a pénzintézet-biztosító kategóriát képviseli, míg a kilenc fővel jelenlévő kereskedelmet az ital- és a szolgáltatásszektor követi hét-hét marketing vezetővel. A tavalyi listához képest ez némi változás, akkor ugyanis a legtöbb résztvevővel a kereskedelmi szegmens büszkélkedhetett, ezt a pénzintézet-biztosító, majd a szolgáltatás szektor követte.
A TOP 50 PR-vezetők rangsorának élén is helycsere történt.
- Idén Beke Zsuzsa, a Richter Gedeon csoportszintű PR-, SCR- és kormányzati kapcsolatok vezetője végzett első helyen,
- akit másodikként a tavalyi listavezető Pantl Péter, a Mol Csoport kommunikációs igazgatója követ.
- Harmadik a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója, Horváth Magyary Voljč Nóra,
- negyedik pedig Gáspár Bence, az OTP Bank kommunikációs vezetője.
- Az idei lista ötödik helyezettje az ügynökségi oldalról Balaton Anita, a FleishmanHillard Café ügyvezető partnere,
- és a hatodik helyezett is ebből a szegmensből érkezett: Balatoni Zsófia, az Uniomédia társalapító-
ügyvezetője. - A PR-vezetők listájának hetedik helyére Szinai Ádámot, a CIB Bank marketingkommunikációs és PR-vezetőjét választotta a zsűri,
- nyolcadik pedig Kutas István, az MBH Bank kommunikációs ügyvezető igazgatója.
- Az idei rangsor kilencedik helyezettje Sztaniszláv András, a Magyar Public Relations Szövetség elnöke,
- és a tizedik helyezett Holló Márta, a Magyar Telekom vállalati kommunikációs igazgatója.
A tavaly debütált, idén második alkalommal összeállított TOP 50 PR-vezetők rangsorban a szereplők közül a legtöbben (33) a nagyvállalatokat képviselik, majd az ügynökségek és nonprofit szervezetek következnek (17). A nagyvállalatokon belül legnagyobb számban a szolgáltatásszektorban dolgozó vezetőket találunk (9) majd a kereskedelmi (6) és a pénzintézet-biztosító szegmensnél dolgozók (5) következnek.