Az üdülési joggal való megtévesztés miatt tavaly indult vizsgálat megállapította, hogy három vállalkozás is érintett az ügyben. A telefonos megkeresések, illetve személyes tárgyalások során valótlan tájékoztatásokat adtak az üdülési jog értékesítésének körülményeivel és feltételeivel (így a fizetési móddal és a vevő személyével) kapcsolatban.
A cégek célzottan keresték meg az üdülési joggal rendelkezőket
Azt állították, hogy egy magánszemély megvásárolná az ügyfelektől az üdülési jogot, készpénzért. A tényleges szerződésekben azonban ehelyett már pénzre nem váltható kreditek szerepeltek ellenértékként, egy zárt vásárlási rendszerben, melynek eléréséért az ügyfeleknek különböző jogcímeken (konvertálási, rendszerhasználati és aktiválási díj, forgalmi jutalék) további költségeket kellett fizetniük.
A GVH Versenytanácsa a jogsértés mérlegelésekor figyelembe vette,
- hogy a cégek által megcélzott fogyasztói kör sérülékeny és kiszolgáltatott a megtévesztő üzeneteknek, mivel azok gyors megoldást kínálnak egy jellemzően komoly anyagi megterhelést jelentő problémájukra,
- hogy a cégekben olyan személy is betölt vezető tisztségviselői pozíciót, aki volt már az elmúlt 10 évben ugyanilyen okból elmarasztalt vállalkozás tagja volt, így a mostani jogsértésekre egyértelműen a törvénysértés tudatában került sor.
Tudták, hogy nekünk egy forint készpénzt sem fognak fizetni
– idézi a GVH határozata a hatósághoz érkezett, számos lakossági panasz egyikét.
A hatóság a törvényi keretek között maximálisan kiszabható bírságot, összesen 14 millió forintot rótt ki a Web Trender Kft.-re, a BIÁS Trade Kft.-re és az ERATEX Szolgáltató és Kereskedelmi Kft.-re, egyúttal megtiltotta számukra a jogsértő magatartás folytatását. A GVH eltiltotta a további jogsértéstől az Üdülési Jog Károsultak Érdekvédelmi Szövetségét is, amely csupán arra szolgált, hogy elnevezésével a cégek elnyerhessék a felkeresett ügyfelek bizalmát.
A GVH két éve jelezte, hogy visszatértek és ismételten nyomatékosan azt javasolja az üdülési jogukat értékesíteni vágyóknak: minden ajánlat esetén alaposan tekintsék át a felkínált feltételrendszer részleteit, szerződéskötés előtt pedig alaposan tájékozódjanak az érintett vállalkozások megbízhatósága és fogyasztói értékelése felől.
Fontos, hogy a fogyasztók a személyes találkozókon se engedjenek az esetleges nyomásgyakorlásnak és minden esetben megfontolt, tudatos döntést hozzanak.
Újabb Booking.com horrorsztori esett ki a levélszekrényből
A Napi.hu tudomására jutott még egy történet egy olyan hazai szállásadótól, aki szintén pórul járt a Booking.com nemzetközi szállásközvetítő oldallal. Csakhogy Ádám, a Miskolc közeli Izzy Apartament tulajdonosának története túlmutat azon, hogy a Booking.com tartozik a magyar szállásadóknak. Ezúttal a kamuprofiloktól a kedvezőtlen forint-árfolyam átváltáson át a tehetetlen ügyfélszolgálatig felmerül több, eddig egészen új cifraság is az ügyben. Bővebben >>>Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!