Nem igazán ment a július a magyar újautó-piacnak:

8524 autóra került rendszám, ami csak 182 darabbal, 2,2 százalékkal több, mint tavaly júliusban. 

A csekély növekedés azonban valójában lassulást jelent:

  • júniusban ugyanis 24 százalékos volt az éves bővülés,
  • az év első hét hónapjában pedig majdnem 11 százalékkal hízott az autópiac;
  • előbbi 11 724, utóbbi pedig 63 331 darab autót jelent. 

A féléves két számjegyű emelkedés ellenére a járvány előtti szint még mindig messze van: 2019 első hét hónapjában majdnem 90 ezer új autó helyeztek forgalomba. Ebben az időtávban még mindig hiányzik a magyar újautó-piac nagyjából egyharmada - írja a Totalcar. 

Az éves szintű növekedés pedig elsősorban azzal magyarázható, hogy tavaly a kiugróan magas infláció miatt a háztartások elhalasztották a nagyobb beruházásokat, például az autóvásárlást.

Szintén rontja a képet az idei újautó-infláció, amely gyorsulást mutat.

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint az új autók

  • januárban és februárban - éves összevetésben - 1,3-1,3 százalékkal voltak drágábbak az egy évvel korábbinál,
  • ugyanakkor márciusban 2,5,
  • áprilisban 2,7,
  •  májusban 4,7,
  • júniusban pedig 5,7 százalékkal.

A július nemcsak az eladási számokban, hanem a márkák rangsorában is változást hozott.

  • A hónapot a Toyota nyerte 1141 darabos eladással,
  • második lett a Suzuki,
  • harmadik pedig a Volkswagen 939 és 671 autóval.

Júniusban még a Volkswagen volt az első helyen, a korábbi hónapokban pedig a Toyota és a Suzuki váltotta egymást. 

A márkák piaci részesedése a héthavi összesített adatok szerint a következő:

  • A Suzuki vezeti a mezőnyt 9522 forgalomba helyezett új autójával a magyar újautó-piac több mint 13 százalékát uralja.
  • A második a Toyota: 8652 autóval 12 százalékos a részesedése.
  • A Skoda 5980 darabos eladással bő 8 százalékos piaci résszel rendelkezik az idén. 

Az első három márka adja a teljes piac harmadát. A héthavi eladásokat nézve az első tízben helyett kapott még a Volkswagen, a Kia, a Ford, a Hyundai, a BMW, a Nissan és a Mercedes. Utóbbiak 2949-5547 darab új autót helyeztek forgalomba, így a részesedésük 4,1 és 7,7 százalék között szóródott.