Ismét 10 ezres szint feletti eredményt ért el a magyar újautó-piac: novemberben 10 647 új autót helyeztek forgalomba a Datahouse szerint. Ez kiugró, 28 százalékos növekedésnek felel meg az egy évvel korábbi szinthez képest – számolt be összeállításában a Totalcar. 

Bár az idén több olyan hónap is akadt, amikor 10 ezer felett volt a darabszám, de a novemberi növekedés mértéke a legmagasabb az idei havi eredményeket nézve. 

Az év első tizenegy hónapjában így majdnem 110 ezer új autó kapott rendszámot, ami 10 százalékos növekedésnek felel meg. A bővülésben szerepet játszik a bázishatás is, vagyis tavaly a magas infláció és a bizonytalanság miatt sokan későbbre tolták az autóvásárlást. 

A 2019 novemberi adatoktól pedig az idei eredmények bő 20 százalékos elmaradást mutatnak.

Tehát ötéves összevetésben eltűnt a magyar újautó-piac ötöde

– mutat rá a szakportál.

Ami pedig a konkrét márkákat illeti: közülük huszonnégy ért el legalább 1 százalékos részesedést a piacon, ők összesen az összértékesítés 95 százalékát adták.

A múlt hónapban a versenyt a Suzuki nyerte, megelőzve a Skodát és a Toyotát, ez a trió pedig a piac harmadát fedte le. 

Az első tizenegy hónap eladásainak változását tekintve kicsit változik a kép: a Suzuki bővülést, a Toyota csekély mínuszt, a Skoda stagnálást könyvelhetett el. 

Az Európát meghódítani szándékozó BYD a múlt évben lényegében nem volt aktív a piacon, mindössze 17 új autót helyeztek forgalomba a márkától. Az idén kezdődött el a tényleges forgalmazása, ez az oka a százalékban 18 ezres emelkedésnek, ami a Szegeden is gyárat nyitó kínai autógyár számára 1273 darab autó eladását jelenti.