Ozoli Gábor, a MOHU szóvivője az InfoRádióban azt elismerte, hogy újra kell gondolniuk a logisztikát, de szerinte az esetek többségében nem ők hibáztak. Mint mondta, éppen ezért minden egyes visszaváltott palack után üzemeltetési díjat fizetnek a boltoknak,

ezért viszont, ha valami gond van, akkor az üzlet munkatársainak kell szólni.

A szóvivő szerint eddig az esetek több mint 90 százalékában nagyon egyszerűen orvosolható fennakadások fordultak csak elő, de a boltok még ismerkednek ezzel a rendszerrel.

Például olyan hibák történtek, hogy nyitva maradt az automaták ajtaja, ha megteltek, nem ürítették ki, vagy egyszerűen elfelejtették áram alá helyezni a gépet

– közölte Ozoli Gábror.

Már most naponta átlagosan 3,5 millió visszaváltás van, és ez még tovább fog nőni.

Az üzletek anyagilag is érdekeltek a visszaváltásokban, hiszen a legtöbben azt az opciót választják, hogy a visszaváltott palackok után kapott pénzt helyben levásárolják, ez pedig az üzlet forgalmának növekedését jelenti – tette hozzá.

"A vásárlók is azokat a helyeket keresik, ahol van visszaváltási lehetőség" – hangsúlyozta a MOHU munkatársa. 

Az első tapasztalatok alapján azonban módosítani kell a visszaváltási rendszer logisztikáját.

Kiderült, hogy vannak olyan üzletek, ahol az előzetes becsléseknél sokkal több a visszaváltás.

Ehhez alkalmazkodnia kell a MOHU logisztikájának, vagyis biztosan lesz olyan bolt, ahova újabb automatákat helyezünk ki 

– mondta.

Van pár palack, aminél várhatja, hogy valaha is pénzt kap, ha visszaváltja

Bottal ütheti a magyar utazó a külföldön megvásárolt italcsomagolásért felszámolt visszaváltási díjakat, mivel azokat az új, hazai rendszer nem kezeli – tudta meg az Economx. Ahol azonban nincs ilyen plusz költség, előnybe kerülhetnek a kereskedők az 50 forintot elkérő, itthoni üzletekkel szemben. Itt olvashat erről többet >>>