A Központi Statisztikai Hivatal rendre közzéteszi adatait arról, hogy a régió országaiban miként alakul az üzemanyagok ára. Ehhez szabta ugyanis a Nemzetgazdasági Minisztérium az elvárását, hogy a hazai árak nem haladhatják meg a régiós átlagot, ellenkező esetben kormányzati beavatkozást helyeztek kilátásba.
A drága üzemanyagárak hallatán sokan hangoztatják, hogy amennyiben nem lenne ilyen nagy az üzemanyagokra kivetett adó, akkor kedvezőbb lenne a helyzet. Ez az Európai Bizottság július eleji üzemanyagár-statisztikáját alapul véve igaz is: akkor Magyarországon a 95-ös benzin árának nagyjából 53 százalékát, gázolaj esetében pedig 55 százalékát tették ki a különböző adók, ami pillanatnyilag magasabbnak bizonyult a szomszédos országokénál. De ez sem általános igazság, mert áprilisban éppen átlagos volt a hazai üzemanyagárak adótartalma a régiós államokhoz képest.
Mindezt egy új szemponttal egészíti ki a Totálkár: a portál részletesen elemezte, hogyan viszonyulnak a helyi üzemanyagárak az adott ország átlagos kereseteihez. Szerintük akkor kapunk valós képet arról, hogy mennyire drága az üzemanyag egy országban, ha az átlagbért és az üzemanyagárakat helyezzük párhuzamba.
Az összegyűjtött adataikból látható, hogy
a régió 8 vizsgált országából a fizetéshez mérten csak Romániát és Szlovákiát előzzük meg arányosan, a fizetésünk több mint másfél százalékát költjük üzemanyagra.
Arányaiban egyértelműen az osztrákok fizethetik a legkevesebbet benzinre és gázolajra, annak ellenére, hogy minimálisan ugyan, de július elején náluk volt a legdrágább üzemanyag. Cserébe viszont az átlagfizetésük csaknem háromszorosa a magyarnak.