Knezsik István, az Autós Nagykoalíció (ANK) és a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) elnöke szerint érdekes, kihívásokkal teli időszakát éli a közlekedés, azon belül a járműipar, de szerinte az is baj, hogy több generációnál is kimaradt a járműismeret, legyen az roller vagy repülőgép. Mindenki csak használni, birtokolni akarja, ám kevés tudatosság mutatkozik a járműbiztonság irányába – tette hozzá az Indexnek.
A tervszerű, megelőző karbantartás különösen fontos extrém időjárási körülmények között, például nyári kánikula idején, hiszen a Magyarországon is futó autókat és azok alkatrészeit, hűtőrendszerét, klímakompresszorát nem extrém forróságra tervezték
– hívta fel a figyelmet.
A jármű teljes életciklusát kell figyelembe venni, annak minden állomásával. Ennek része a biztonságos közlekedés, amelyhez be kell tartani az ajánlott karbantartási időszakokat, a folyadékok, kopó alkatrészek cseréjét – erősítette meg az ANK elnöke. Az Autós Nagykoalíció már egészen kiskortól kezdve zászlajára tűzte a közlekedéssel és járművekkel kapcsolatos ismeretek minél szélesebb körben történő terjesztését. A MGE célja pedig, hogy a magyarok jó, biztonságos és alacsony kibocsátású autókat vásároljanak.
– fogalmazott Knezsik István, aki rámutatott, hogy a megközelítőleg 9,7 milliós lélekszámú Magyarországon évente 100 ezer személygépjármű-vásárlás történik, míg a 8 millió körüli lélekszámú Ausztriában háromszor annyi.
A szakember egy Ausztriában és Németországban is honos, magánszemélyek számára is elérhető, úgynevezett tartós bérlet konstrukcióra hívta fel a figyelmet, amely megkönnyíthetné az új autóhoz jutást. Emellett célszerű volna a gépjárműveket terhelő adókat csökkenteni – tette hozzá.
Knezsik István emlékeztetett, hogy az Európai Unióban nincs törvény arról, hogy autónkat rendszeresen szakszervizbe hordjuk. Egyetlen feltétel van, az érvényes műszaki vizsga megléte.
„Olcsó húsnak híg a leve” , a márkaszervizek pedig drágábbak.
Ezt válaszolta arra a felvetésre, hogy honfitársaink a rendkívül alacsony bérek miatt, pusztán árérzékenységből hordják nem hivatalos szervizbe autóikat. Lehet, hogy olcsóbb, de nincs rá garancia, hogy jól elvégzik a javítást, és sokszor a számla is hiányzik.
Felhívta a figyelmet, hogy a 2015 után gyártott autók gyári támogatás nélküli javítása gyakorlatilag lehetetlen. Knezsik István azonban rámutat, hogy ezek a javítók megszabott keretek között működnek. A gyártó a márkaszerviz-partnerének úgynevezett márkaszabvány szerinti időkeretet szab meg egy konkrét probléma orvoslására.
Jön az Euro 7, azzal pedig minden bonyolultabbá válik.
Az elmúlt évtizedekben változtak a járműgyártókkal szemben támasztott elvárások. Felelősséggel állítom, hogy a különböző iparágak közül a járműipar tette a legtöbbet a károsanyag-kibocsátás csökkentése érdekében – jelentette ki az ANK elnöke.
Olyan hír jött az elektromosautó-piacról, amire kevesen számítottak
A Tesla továbbra is vezető szerepet tölt be Európában az eladott elektromos járművek számát tekintve, de egyre csökken az előnye. Itt vannak a részletek >>>Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!