Az RFC 11 Borostyán nevet viselő vasúti korridor fejlesztéséről adott hírt az uniós értesítő. A TED-en megjelent hirdetmény szerint a Dunántúl nyugati végét észak-dél irányban átszelő Hegyeshalom-Szombathely, valamint a Hegyeshalom-Zalaszentiván vonalak fejlesztését készítheti elő a nyertes Kontúr Csoport Tervező, Építtető, Kivitelező Kereskedelmi Kft. - számolt be a Magyar Építők. 

A közbeszerzés  két részre oszlik: a Hegyeshalom – Csorna – Porpác – Szombathely – Zalaszentiván korszerűsítését célzó megvalósíthatósági tanulmány és alátámasztó dokumentumok elkészítésére, valamint a Szombathely – Zalaszentiván vonalszakasz korszerűsítésére vonatkozó műszaki tervek elkészítésére és a szükséges engedélyek megszerzésére.

A Szombathely-Zalaszentiván szakasz nemzetközi viszonylatban és az elővárosi közlekedésben is kiemelt fontossággal bír, ugyanis Szombathely felől biztosítja az összeköttetést Zalaegerszeg, Nagykanizsa, Kaposvár és Pécs irányába, valamint Szlovénia és Horvátország felé.

Ennek jegyében 2016-ban már villamosították a 48 kilométeres vasútvonalat EU-s forrásból, a Kohéziós Alap 13,3 milliárd forintos támogatásával. A mostani fejlesztéssel 

  • mintegy 47,8 km hosszú egyvágányú vasútvonalat tesznek alkalmassá legalább 22,5 tonnás tengelyterhelésre, valamint 100/120 km/h sebességre,
  • átépítenek 26 közúti-vasúti szintbeni keresztezést és 5 állomást,
  • fejlesztik a biztosítóberendezéseket, a térvilágítást, és a távközlési rendszereket is.

A közbeszerzési kiírás adatai szerint egyébként a Hegyeshalom – Csorna – Porpác – Szombathely – Zalaszentiván korridort jelenleg 139,36 km hosszú villamosított egyvágányú vasútvonal, valamint 18,62 km hosszú villamosított kétvágányú vasútvonal alkotja. Ezek mentén 17 állomás, 15  megállóhely és 102 közúti átjáró található.