A Magyar Közlönyben megjelent kormányhatározat értelmében
a hitelszerződés tőkeösszege legfeljebb 160 millió euró. Ebből a GYSEV 9 darab, illetve opcionálisan ezen felül még két darab motorvonatot vásárol majd. a személyszállítási közszolgáltatás javítására.
A szerződéskötésért a pénzügyminiszter és a nemzetgazdasági miniszter felel. Emellett az építési és közlekedési miniszter felelőssége, hogy a GYSEV az összegből csak annyit hívjon le, amennyi a motorvonatok beszerzéséhez szükséges.
Magyar Péter, a Tisza Párt elnöke éppen hétfőn hívta fel a figyelmet arra, hogy a Stadler és a GYSEV Zrt. másfél éves tendereztetési folyamat után, 2024. március 19-én kötött szerződést új Intercity villamos motorvonatok szállításáról, amelyek Sopron és Budapest, illetve Szombathely és Budapest között közlekednének. Félő volt azonban, hogy a beszerzés kútba esik, mert a GYSEV-nek hat hónapja volt a finanszírozás biztosítására és a szerződés életbe léptetésére, de kormányhatározat híján nem tudtak lépni az ügyben.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Megjött a döntés: ez történik csütörtöktől az üzemanyagárakkal
Pénzes boríték helyett keserű szájíz: sok a dühös munkavállaló
Lezárult a vizsgálat: ezért tankoltak vizet a benzinkúton, fizetnek a károsultaknak
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Kezd beütni a baj, látogatási korlátozást rendeltek el egy magyar kórházban
Zombihajók, CIA, precíziós csapások – Trump rejtett háborút indított?
Bele ne főzze semmibe, inkább vigye vissza!
Véget vet az EU az orosz gáznak: megszavazták, Magyarország perre megy
Nézőpont: Hiába a Szőlő utcai botrány, ez sem segít Magyar Péteréken