Meg kell húznia a nadrágszíjat a Volkswagennek, Jaroslav Povsík, a VW Skoda Auto szakszervezetének elnöke szerint a megszorítások a beruházások nagyságrendjére, a pénzforgalomra, a modellek vonzóvá tételére és a szoftverfejlesztésre vonatkoznak, amelyek hátráltatják az egész konszern működését és késleltetik az új autók piacra lépését.
A parameter.sk beszámolója szerint Povsík arról beszélt, hogy az alkalmazottak számának csökkentésére is sor fog kerülni, mégpedig a konszern összes üzemében.
A szakszervezeti vezető szerint állítólag 40 százalékos csökkentés jöhet a vállalat alkalmazottainak teljes létszámát illetően, mégpedig a mesterséges intelligencia, a robotizáció és további átszervezések bevezetése által.
Azt azonban nem tudta megmondani, hogy erre mikor kerülhet sor.
„Egyértelmű, hogy az e-mobilitásra való átállást nem lehet leállítani. Nyomatékosították, hogy nincs más választás, mint az átállás. Kihasználhatjuk valamelyik rövidtávú szakaszt, hogy ezt a helyzetet meghosszabbítsuk, de a vége ugyanaz lesz – a Volkswagenben gyártott összes autó elektromos lesz” – mondta Povsík.
A szakszervezetek elfogadják a megszorításokat, de egyúttal azt szeretnék, hogy az alkalmazottak elküldését hosszabb folyamat során oldják meg.
Povsík szerint Németországban várható a legnagyobb feszültség a lépésekkel kapcsolatban.
A Volkswagen vezetősége tavaly ősszel mutatott be egy csomagot, amely a tervek szerint 2026-ig 10 milliárd euróval növelné a nyereséget. Tavaly a tiszta nyereség 22,6 milliárd euró volt, most viszont sokkal súlyosabb a helyzet, mivel jelentősen csökkent a vállalat elektromos modelljei iránti kereslet.