A Volkswagen féléves eredményei azt mutatják, hogy a vállalat nem éri el a 2026-ra kitűzött 10 milliárd eurós költségmegtakarítási célt.

Így az autóipar legnagyobb európai szereplője már közölte is, hogy

  • nem zárja ki a gyárbezárásokat,
  • három évtized után felmondja azt az üzemi tanácsi megállapodást, amely 2029-ig tiltotta az elbocsátásokat;
  • méghozzá azért, mert a korábban tervezett részleges nyugdíjazással és végkielégítésekkel történő létszámcsökkentés már nem elegendő a megtakarítások eléréséhez. 

Az európai autóipar nagyon nehéz és súlyos helyzetben van

- derül ki  a Volkswagen csoport wolfsburgi  központjában tartott vezetőségi ülésről kiadott közleményből.

  • Az értékesítés visszaesése,
  • az elektromobilitás várnál lassabb előretörése
  • és a kínai gyártók belépése az európai piacra

az egész iparág számára problémákat okoz, és különösen az ágazat legtekintélyesebb márkáját, a Volkswagent sújtja - írja az n-tv.de német hírportál. 

Az Auditól a Skodáig egy sor luxusmárkát és középkategóriás kocsikat gyártó céget összefogó csoport névadó márkájánál évek óta magas költségekkel küzdenek, és a jövedelmezőség sokkal alacsonyabb, mint például a Seatnál vagy az Audinál. A 2023-ban indított költségcsökkentési program azonban nem hozta el a várt fordulatot.

A Volkswagen egyelőre nem közölt konkrét számokat arról, hogy a mintegy 120 ezer németországi munkahelyből hány szűnhet meg. Az esetlegesen bezárásra kerülő telephelyekről sem adott információ. Az üzemi tanács szerint azonban a vezetőség legalább egy németországi összeszerelő üzemet és egy alkatrészgyárat nélkülözhetőnek tart.

A bezárások és elbocsátások körüli vita egyelőre a vállalat fő márkáját, a Volkswagent érintik, a brand működési eredménye ugyanis azt egy évvel korábbi 1,64 milliárd euróról 966 millió euróra esett vissza - teszi hozzá a 24.hu.

A Volkswagennél 1988 óta nem zártak be üzemet és a nehéz idők visszatérésének veszélye harcias reakciót váltott ki a szakszervezeteknél.

A munkavállalói érdekképviseletek azonnali ellenállást jelentettek be, felelőtlennek nevezték a vállalatvezetés elképzeléseit.

Elszántan védekezünk a Volkswagent alapjaiban megrengető intézkedések ellen - közölték a szakszervezeti lap különkiadásában.

A wolfsburgi székhelyű Volkswagen csoport a világ egyik vezető gépjárműgyártója. A céghez tizenkét márka tartozik: a Volkswagen személyautók, az Audi, a SEAT, a Skoda, a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini, a Porsche, a Ducati, a Volkswagen Haszonjárművek, a Scania és MAN. A járműveket 153 országban értékesítik.