Mintegy negyven év után befejezik a Volkswagen Polo gyártását Európában, hogy teret adjanak a régen beharangozott olcsó villanyautójuk gyártásának – számolt be az ANE jelentése alapján a Totálkár.  Az autóipari szakportál szerint ez nem jelenti a Polo halálhírét, ugyanis Dél-Afrikában továbbra is gyártják ezt a típust.

    A Volkswagen spanyolországi gyára azonban ezzel megkezdheti az elektromos autó gyártásra való átállást, ahol nem csak a németek, de a csehek elérhető árú villanyautója is készülhet 2026-tól.

    A Skoda Epiq a gyártó ígéretei szerint egy tízmillió forint alatti, 4,1 méteres villany-SUV, amit teljes valójában 2025-ben mutatnak be. A Skoda 2026-ig debütáló hat új villanyautója közül ez lesz a legolcsóbb.

    A belső égésű motorral hajtott T-Cross és Taigo kis SUV-ok ugyanakkor továbbra is Spanyolországban, a pamplonai üzemben készülnek.

    A VW az idei év első nyolc hónapjában 90 107 darab Polót adott el, amivel a Dataforce piackutató adatai szerint Európa 8. legkelendőbb kisautója lett.

    Tíz éve csaknem kétszer ennyi Polót tudtak eladni ugyanezen idő alatt, akkor Európa 4. legnépszerűbb autója volt.

    A Volkswagen 8,4 millió Polót gyártott a pamplonai üzemben a gyártás 1984-es megkezdése óta. Az utolsó modell, amely júliusban hagyta el a gyártósort, egy kék Life változat volt, 95 lóerős 1,0 literes TSi motorral és ötfokozatú kézi váltóval - közölte a VW.

    A Volkswagen Polo nálunk is kedvelt típus, régóta a használt autó piacok egyik favoritja. A kisautók kategóriájában rendre a TOP lista dobogósai között szerepel.