Az egyre kifinomultabb technológiai fejlesztések vezérelte világban
a hagyományos vonalkód már nem elégíti ki a csomagolások nyomon követhetőségének és ellenőrzésének igényeit.
Az azonosító kód átfogó fejlesztés után sokkal több adatot és információt képes tárolni mint amit a mai technológia.
A jelenlegi egy dimenziós kódolást egy kétdimenziós kód váltja fel
- írja transpack.hu.
A gyorsan digitalizálódó világban egyre nagyobb igény mutatkozik a több információra és adatra, amelyek javíthatják a termékek
- előállítását,
- értékesítését,
- vásárlását,
- fogyasztását
- és újrahasznosítását.
A termék csomagolására nyomtatható információ mennyisége, valamint az adatok tárolása esetében a legfontosabb az hogy a szkennerek, mobiltelefonok és egyéb automatizált berendezések is gyorsan és hibátlanul tudják olvasni azokat.
A vonalkódokat eredetileg azért találták ki, hogy megbirkózzanak a kasszások a pénztáraknál kialakuló hosszú sorokkal és a több ezer eladott terméket ne kézi leltározással kelljen nyilvántartani.
A mai UPC vonalkód korlátozott kapacitású 12 számjegyből áll, amelyek
- a termék márkatulajdonosi azonosítóját,
- a termék cikkszámát
- és egy ellenőrző kód számjegyet tartalmaz.
- Az EAN-13 rendszerben pedig egy további számjegy található a gyártás országkódjának feltüntetéséhez.
A UPC vagy EAN-13 vonalkód esetén nincs lehetőség más termék- vagy gyártási adatok feltüntetésére például a tételszámra, a lejárati dátumra vagy más olyan adatra, amit általában a vásárló számára jól olvasható módon kell a csomagolásra nyomtatni.
A GS-1 Digital Link vonalkód lényegesen nagyobb adatkapacitással rendelkezik további termék- és gyártási adatokhoz, valamint olyan URL-ekhez lehet általa hozzáférni, amelyek a mobiltelefonon beolvasott vonalkódot egy digitális weboldalhoz kapcsolják, amely további digitális termékinformációkat tud biztosítani. Ez a rendszer számos előnyt jelet a felhasználók számára így például, gyorsabb termékvisszahívás-kezelést az automatizált tételszám-vezérlés révén.
További nagy előnye hogy olyan adatokat is tárolhat, amelyek támogatják az újrahasznosítást és a termékhasználatot/támogató alkalmazásokat. Továbbfejlesztett készletkezelésre ad lehetőséget és automatizált terméktételek és lejárati dátum ellenőrzése is lehetséges.
Az új alkalmazások
- javíthatják a fogyasztói élményt,
- több termékértékesítést tesznek lehetővé,
- és növelhetik a hatékonyságot az ellátási láncon keresztül a márkától a kiskereskedőig
- derül ki a cikkből.