A sportszerető közönség szerint a női sport inspiráló, progresszív, kevésbé pénzvezérelt és sokkal tisztább, mint a férfi sportágak. Ezzel együtt a sportközvetítések csak kevesebb mint 5 százaléka a nőké, annak ellenére, hogy a nők majdnem a sportolók felét teszik ki. A Magyarországra frissen érkező W-Sport csatorna erre kínál megoldást.
1987-ben a sportolók 28 százaléka vallotta nőnek magát, 2018-ban ez az arány 40 százalék volt. Az erőviszonyok tehát változnak. A női sportok utánpótlása ráadásul hatszor gyorsabban nő, mint a férfiaké.
A cégek is egyre jobban látják a női sport értékében rejlő lehetőséget.
A Barclays például 30 millió fontot fektetett az angol női labdarúgó ligába (WSL) címszponzorként, a Visa pedig több mint 20 millió dollár értékben szponzorálta a 2023-as Női Futball Világbajnokságot.
Az előrelépés ezen a téren nemcsak az atléták számára teremt nagyobb lehetőségeket, hanem hozzájárul a szélesebb közönség tudatosságának növekedéséhez és az egyenlőségi normák megerősítéséhez.
Az W-Sport az első, kizárólag női sportoknak szentelt többplatformos csatorna, fő fókuszunk a közvetítéseken és élő eseményeken van. A csatorna 24/7 sugároz, és évente 2000 óra eredeti tartalmat mutat be, beleértve több mint 300 élő labdarúgó-mérkőzést, összefoglalókat, dokumentumfilmeket, magazinokat és sporthíreket
– mondja Kelly Butler, CEO.
„Emellett élő röplabda, motorsport, kosárlabda, triatlon és atlétika közvetítéseket, valamint dokumentumfilmeket és összefoglalókat sugárzunk" – tette hozzá a vezérigazgató.
Szerinte a W-Sport víziója az, hogy a női sportközvetítések globális vezetőjévé váljon, és előmozdítsa az egyenlőséget és a sokféleséget.
A női esélyegyenlőség a sportokban egyre inkább előtérbe kerül, de még mindig vannak kihívások. Például, bár a nők az atlétikában és más sportokban egyre több teret hódítanak, a média és a támogatás egyelőre egyenlőtlenül oszlik el
– mondja Merényi Tímea, a W-Sport magyarországi képviselője. „Azzal, hogy lehetővé tesszük a női sportokhoz való hozzáférést a médiavállalatok számára, ezen a helyzeten is szeretnénk változtatni”.
A W-Sport rendkívül széles portfólióval rendelkezik labdarúgás terén, hetente akár nyolc élő mérkőzést is közvetít. Az élő mérkőzések a világ legjobb ligáiból származnak, így a nézők minden meccshéten láthatják a legjobb játékosokat és csapatokat az Angliai Női Szuperliga (WSL), az USA Női Labdarúgó Liga (NWSL), a Német Női Bundesliga, az Olasz Serie A Femminile és a Svéd Damallsvenskan mérkőzésein.
Ezen felül a W-Sport élőben közvetíti a legjobb pillanatokat a Női Röplabda Bundesliga, a Super League Triathlon, a UK Netball és a PAC 12 multisport mérkőzéseiről, ideértve a kosárlabdát, a tornát és a strandröplabdát is. De a tenisz, az atlétika és a boksz területéről is közvetít élőben a W-Sport.
Felmérések szerint a női sportok legtöbb nézője 24-35 éves férfi.
A csatorna ezzel együtt az egész család számára kínál programokat, az egyik fő célcsoportja pedig a Z generáció, mivel célja, hogy inspirálja a fiatal nőket. A W-Sport friss nézőpontot kínál a női sportteljesítmények ünneplésére.
Az W-Sporttal egy olyan csatorna érkezik Magyarországra, mely pozitív hatást gyakorolhat a sportközösségre és a társadalomra azzal, hogy változtat a női sportok megítélésén, miközben megerősíti az egyenlőség és sokszínűség sportértékeit. A női sportok által nyújtott inspiráció és példaadás minden generációt ösztönözhet a saját álmainak és céljainak elérésére.
A W-Sport itthon március 8-tól érhető el a médiaszolgáltatók számára.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!