Idén nyáron a legnépszerűbb úti célok gyerekkel Spanyolország, Görögország, Ciprus, valamint az Egyesült Arab Emírségek, míg összességében Görögország, Törökország, Málta, Portugália, Egyiptom és Izland a leggyakoribb célpontok.
A foglalás idén tipikusan 108 nappal előre történik a tavalyi évben tapasztalt 100 naphoz képest, az utasok pedig jellemzően 20 kg-os feladós bőrönddel utaznak.
9 különjárat indult a magyar szurkolók számára Budapestről és Debrecenből, a különjáratok a meccs után pedig vissza is hozták az utasokat, akiknek így nem volt szállodai költségük.
A párizsi olimpiára készülve pedig június 16. és szeptember 30. között megnövelik a Budapest és Párizs közötti járatsűrűséget, így naponta indítanak járatokat a két város között.
A késések felelősei
Radó András, a Wizz Air kommunikációs vezetője a nyárindító beszélgetésen a késések kapcsán arról beszélt, hogy a légiirányítás a szűk keresztmetszet, a késések nagyobb része miattuk fog megtörténni.
Ennek főként az az oka, hogy emberhiánnyal küzdenek, miután a Covid alatt sokan nyugdíjba mentek vagy elküldték őket, a pótlásukat pedig nagyon nehéz megoldani, mivel a képzések akár több évig is eltarthatnak.
A Wizz Air már régóta lobbizik egy közös európai légiirányítási rendszerért, ez ugyanis máig nemzeti hatáskörben van. Ezen a téren pedig a sztrájkok (különösen Olaszországban, Franciaországban, Németországban és Spanyolországban) jelentős fennakadásokat tudnak okozni.
A budapesti kormányhivatal által szerdán bejelentett ellenőrzés kapcsán a légitársaság közleményben úgy reagált: amennyiben valamely járatuk késik vagy törölni kényszerülnek, minden esetben tájékoztatják az utasokat a foglalásnál megadott e-mail címen és SMS-ben arról, mi történik a járatukkal. Emellett arról is tájékoztatást kapnak az utasok, hogy milyen módon foglalhatják át utazásukat másik járatra, vagy igényelhetik vissza a teljes jegyárat vagy annak 120 százalékos megtérítését a WIZZ-pontokban.
Azokról is szót ejtettek a közleményben, akik nem közvetlenül a Wizz Air applikációjában vagy a légitársaság weboldalán vásároltak repülőjegyet, hanem utazási irodán vagy online közvetítőn keresztül. Ebben az esetben közvetlen elérhetőség hiányában a foglalást intéző irodának küldi meg a légitársaság ezeket az információkat, így ezek az utasok lehetséges, hogy nem, vagy csak késve kapnak tájékoztatást.
A Wizz Air kommunikációs vezetője ennek kapcsán megerősítette, hogy a légitársaság tájékoztatási folyamata semmivel sem rosszabb más légitársaságokénál, emellett pedig aláhúzta, hogy 2024-ben 25 százalékkal kevesebb a késés és 72 százalékkal kevesebb a járattörlés, mint 2022-ben.
Radó András azt is kijelentette a beszélgetésen, hogy a Wizz Air a Lufthansával ellentétben
nem tervezi a klímavédelmi pótdíj bevezetését, ők inkább azt az utat járják, hogy a fenntartható üzemanyagokba fektetnek be jelentős összegeket.
A Firefly nevű angol céggel például azon dolgoznak, hogy emberi ürülékből gyártsanak fenntartható üzemanyagot.
Ambiciózus tervek
A közeljövő tervei kapcsán Radó András kiemelte, hogy 2030–2032-re 500 gépre emelkedik a flottájuk száma a jelenlegi 213-ról, ezek a gépek pedig már le is vannak kötve, így garantáltan érkezik évente 30-40 új Airbus repülőgép.
Arról is beszélt, hogy 2030-ra 20 ezer munkatárssal terveznek, miközben jelenleg 8500-an dolgoznak a vállalatnál.
Az XLR repülőgépekről is szót ejtett, amelyek jövő tavasszal érkeznek, ezekkel a gépekkel sokkal nagyobb távokat tudnak majd összekötni, arról azonban még nincs döntés, hogy konkrétan milyen útvonalakon fogják használni ezeket.
Transzatlanti járatokat viszont nem terveznek indítani, így az Egyesült Államokba továbbra sem fognak repülni.
17 repülőgéppel jelenleg az egyik legnagyobb a budapesti bázis, ahová éppen ezért is jelentős felvételt terveznek a légiutas-kísérőknél, akiknek a kétharmada diplomás, és sok köztük a pályakezdő is.