Míg a legtöbb hagyományos légitársaság háromfogásos étkezést, dönthető üléseket és szórakoztató képernyőket kínál a hosszú távú járatokon, a Wizz Air éjszakai járatain mindez nem lesz jelen, a három fedélzeti WC-n pedig közel 240 utasnak kell majd osztoznia, akik a keskeny, egyetlen folyosón navigálnak majd, hogy eljussanak oda.

A Wizz Air járatain a víztől kezdve a rágcsálnivalókon át a kézipoggyászig minden apróság az utasoknak pénzbe kerül majd, mert a légitársaságnak is pénzbe kerül a tárgyak szállítása

- mondta Váradi József vezérigazgató egy Abu Dhabiban adott interjúban, amit a Portfolio szemlézett.

Ha jobban akarsz szórakozni, akkor magadnak kell megteremtened a szórakozást. Nem mi fogjuk megteremteni

- fogalmazott a vezérigazgató.

Hozzátette: így a London Gatwickből az Airbus új repülőgépén repülő ügyfeleknek maguknak kell majd szórakoztatniuk magukat.

A Wizz Air jövő év márciusától vezeti be az Airbus új, keskeny törzsű, nagy hatótávolságú repülőgépeit a London és Dzseddah közötti útvonalon.

Bár az ár egy útra 134,99 font, a berendezés a hamarosan érkező A321 XLR-en ugyanaz lesz, mint amit a légitársaság a többi, rövidebb útvonalakon közlekedő A320-as családba tartozó repülőgépén használ.

Az ügyfelek magukkal vihetik a saját melegítő takarójukat, és korlátlan étel- és italfogyasztás, extra lábtér és poggyász is jár majd nekik - csakhogy ennek ára van.

Váradi József szerint a Wizz Air olcsó járatai demokratizálják a légi közlekedést, és lehetővé teszik az utasok számára, hogy kiválasszák a preferenciáikat.

Amikor egy hagyományos légitársasággal utazol, és ingyen kapsz egy kávét, akkor valószínűleg ez a legdrágább cappuccino az életedben. Mi nem akarunk ilyet csinálni

- húzta alá Váradi József.

A London és Dzseddah közötti útvonal lesz a Wizz első útvonala az XLR-rel, az Airbus leghosszabb hatótávolságú keskeny törzsű repülőgépével.

A Wizz nagyon szeretné bővíteni hálózatát, de eddig akadályokba ütközött. A cég elállt a helyi légitársaság szaúd-arábiai indításának tervétől, miután a kormány úgy döntött, hogy nem ad engedélyt.

  • Bár a folyamat hosszadalmasnak ígérkezik, a Wizz Air reméli, hogy a következő hat-tizenkét hónapban indíthat járatokat Indiába.
  • A légitársaság emellett megpróbál betörni Pakisztánba és Szaúd-Arábiába is, mert ezek olyan országok, amelyek népszerűek az Egyesült Arab Emírségek piacán, ahol a Wizznek már van egy közös vállalata.