A 2023/24-es pénzügyi évre is rányomta bélyegét a geopolitikai bizonytalanság – áll a YISK tájékoztatójában. Bár az infláció csökkent, a fogyasztók továbbra is kénytelenek priorizálni kiadásaikat. Ennek ellenére a JYSK versenyképes árai 11,9 millió új vásárlót vonzottak a vállalat 48 országban található több mint 3400 üzletébe.

A vállalat rekordokat döntött az árbevételben és az új vásárlók számában, miközben története egyik legnagyobb EBIT-növekedését érte el.

A JYSK Magyarország 2005-ben nyitotta meg első hazai áruházát Fóton. A 2023/24-es pénzügyi évben adózás előtti eredménye (EBIT) 30,7 százalékkal 16,95 milliárd forintra emelkedett, árbevétele 14 százalékkal 76,471 milliárd forintra nőtt. A vásárlók száma 15 százalékkal, online értékesítése több mint 13 százalékkal emelkedett – közölték.

Októberben a JYSK Magyarország megnyitotta 100. áruházát Debrecenben és további üzletnyitásokat tervez. Jelenleg 1284-an dolgozójuk van, 916 a retail területen és 368 ecseri logisztikai központjukban. Erről itt írtunk részletesen >>>

A 2023/24-es pénzügyi évben a JYSK 137 új üzletet nyitott Európa-szerte, és 489 áruházi fejlesztést hajtott végre, amelyek között áthelyezések, meglévő üzletek bővítései és a legújabb 3.0-ás üzletkoncepció bevezetése is szerepeltek. Emellett a JYSK két új, csúcstechnológiás elosztóközpontot épít Hollandiában és Spanyolországban, hogy kiszolgálja a növekvő vásárlói és üzleti igényeket.

2025 tavaszán a JYSK megnyitja első üzleteit Európán kívül, a marokkói Casablancában.

„A kiszámíthatatlanság az új normalitás a kiskereskedelemben. Erős alapjaink vannak ahhoz, hogy kezeljük a piac ingadozásait és bizonytalanságait. Továbbra is a hosszú távú növekedési és terjeszkedési stratégiánkra összpontosítunk" – idézték a közleményben Rami Jensen gondolatait.

A JYSK skandináv gyökerű nemzetközi kiskereskedelmi áruházlánc 48 országban több mint 3400 áruházzal, 31 ezer munkatárssal üzemel és webshoppal is rendelkezik.

A svéd versenytárs szerint nagyon meghúzták a fogyasztók a nadrágszíjat. Ebben a kemény környezetben pedig mindenhogyan jót tesz a kiskereskedelemmel, ha a drágább versenytársaktól tud vásárlókat elcsalogatni. Az IKEA több mint 2 milliárd eurót költött arra, hogy csökkentse a legnépszerűbb termékeinek árait. Erről itt olvashat többet >>>