A Google tulajdonában lévő YouTube videoplatform áremelési hullámot indított el. 

A NÖVEKEDÉS KÜLÖNÖSEN INTENZÍV A CSALÁDI SZÁMLÁK ESETÉBEN: JÓVAL MEGHALADJA AZ INFLÁCIÓT. 

2023-ban szintén növekedés történt – emlékeztet a Der Standard.

Vége a jóárasításnak

Magyarországon eddig nemzetközi viszonylatban egészen megfizethető díjakkal szolgált a YouTube Premium, de a mostani változások sokak idegrendszerét borzolják.

Óriásit emelt a YouTube Premium

Közel 5000 forintos számlát nyújtanak be
Az egyéni előfizetés havi 1790 forintról 2390 forintra drágul.

Az almás cég hívei még rosszabbul járnak

A Der Standard információi szerint Svájcban az egyszeri előfizetés ára 15,90-ről 17,90 frankra (plusz 13 százalék) emelkedik. A családi előfizetés tíz frankkal drágul, 22,90-ről 33,90 frankra, vagyis bő 48 százalékkal többe kerül. 

AKI APPLE MOBILESZKÖZÖN KERESZTÜL FIZETETT ELŐ, ANNAK MÉLYEBBEN KELL A ZSEBÉBE NYÚLNIA:

A korábbi 23,9 frankos árat 43,9 frankra emelik, ami közel 84 százalékos növekedésnek felel meg.
A svéd felhasználók ezentúl 179 helyett 279 koronát, azaz 56 százalékkal többet fizetnek. 

A Der Standard információi nem terjednek ki a már említett Magyarországra, a lap szerint az eurózónában eddig Belgiumban, Hollandiában, Írországban és Olaszországban érkeztek a felhasználóknak áremelésről szóló e-mailek a YouTube-tól. 

Ausztria és Németország bizonytalanságban van

Egy online felmérés szerint Ausztriában és Németországban még nem volt áremelésről szóló bejelentés. 

JELENLEG AZ EGYÉNI FELHASZNÁLÓI ÁR 12,99 EURÓ (DIÁKOKNAK 7,49 EURÓ), A CSALÁDI CSOMAG PEDIG 23,99 EURÓ. 

Németországban létezik „Premium Lite” opcióis, 5,99 euróért, ami lehetővé teszi a YouTube hirdetésmentes használatát, csakhogy az offline funkció, a háttérben történő lejátszás vagy a YouTube Music elérése nélkül. Ezeket a funkciókat ugyanis a normál prémium előfizetés tartalmazza. 

EGYELŐRE NEM VILÁGOS, HOGY AZ ÁREMELÉS ELÉRI-E NÉMETORSZÁGOT ÉS AUSZTRIÁT.

Világra szóló drágítás

Több ázsiai országban és a Közel-Keleten is drágult az előfizetés, ennek megfelelően a YouTube árpolitikájára adott reakciók nem túl barátságosak. 

A REDDITEN A FELHASZNÁLÓK PANASZKODNAK A SZOLGÁLTATÁSRA ÉS AZ ALGORITMUSRA, SŐT VÉLEMÉNYÜK SZERINT A TARTALOM IS EGYRE GYENGÉBB. 

A nem prémium felhasználók pedig a rengeteg hirdetést kritizálják, hiszen az elmúlt években a YouTube jelentősen növelte a hirdetési mennyiséget, és új hirdetési formákat is bevezetett.