A hazai termelők zöldségei és gyümölcsei kiváló minőségűek, a téli hónapokban azonban friss formában kevésbé elérhetőek. Ilyenkor a gyorsfagyasztott változatok remek alternatívát kínálnak, hiszen a hirtelen lehűtés miatt megőrzik vitamin-, ásványi anyag és rosttartalmukat, így egész évben biztosítják a kiegyensúlyozott étrendhez szükséges tápanyagokat.

A Lidl Magyarország az elmúlt hat évben csak belföldön több mint 40 ezer tonna hazai gyorsfagyasztott terméket értékesített, az exporttal együtt pedig több mint 28 milliárd forinttal járult hozzá a hazai beszállítók sikereihez, ezáltal segítve őket a növekedésben és a nemzetközi piacra lépésben.

Exportálnak is bőven

Tavaly a diszkontlánc adatai szerint több mint 14 ezer tonna frissen fagyasztott zöldség és gyümölcs került a bel- és külpiacokra egyaránt, ami 35 százalékos növekedést jelent az öt évvel ezelőtti adatokhoz képest, de az előző évhez viszonyítva is jelentős mértékben, 18 százalékkal nőtt az eladások száma. A legkeresettebb termékek itthon és külföldön is a zsenge zöldborsó, a zöldségkeverékek, a babfélék és a morzsolt kukorica.

„A magyar gyorsfagyasztott termékek iránt élénk exportpiaci igény mutatkozik, ami komoly fejlődési lehetőséget jelent a hazai beszállítók számára. Ennek eredményeként 2024-ben a hazai beszállító partnereink már 7 országba exportáltak gyorsfagyasztott zöldséget és gyümölcsöt mintegy 3,3 milliárd forint értékben, ami az előző évhez képest több mint 40 százalékos növekedést jelent. A külpiaci sikereket mutatja az is, hogy az elmúlt hat év során kizárólag az exportnak köszönhetően több mint 11,5 milliárd forint realizálódott a magyar beszállítóknál” – mondta Kovács Tibor, a vállalat élelmiszerbeszerzésért felelős ügyvezetője.