Az MTI a cég szerdai közleményére hivatkozva azt írja, az átalakítás nem zavarja az utasforgalmat, mivel az építkezés területét gipszkarton falakkal zárták el. A pultok előtti várakozási szektort a korábbi irodák és pihenő helyiségek területének elbontásával alakítják ki, e létesítményeket a terminál egyéb területeire költöztetik át.
Az új elrendezésnek köszönhetően az utasforgalmi rész 420 négyzetméterrel bővül és átalakul a nem-schengeni forgalmat bonyolító 2B terminál tranzitzónája is.
Az április végéig lezajló beruházás része a repülőtér fejlesztését célzó BUD 2020 programnak, amelynek keretében 50 milliárd forintot fordítanak 2020-ig a repülőtér fejlesztésére. A program része a szintén a 2B terminálon megépülő új utasmóló is, amelynek köszönhetően jelentősen emelkedik a gépeket és utasokat kiszolgáló kapacitás.
Szintén a BUD 2020 keretében elkezdik és még a nyári csúcsforgalom előtt be is fejezik a régebbi, 1-es futópálya 800 méteres betonszakaszának cseréjét is.
A Budapest Airport 2016-ban 11,4 millió utast kezelt, 11,1 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, és a bővülés üteme ez év januárjában tovább nőtt: 2016 első hónapjához viszonyítva az idén 16,7 százalékkal több utas fordult meg a ferihegyi légikikötőben.
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Ausztriának befellegzik, jön a recesszió

Jobbak vagyunk, mint Ausztria, és ezt maga az Eurostat állítja

Kelet-európai bíborost bízott meg utolsó kívánságának teljesítésével Ferenc pápa

Erdő Péter megvalósíthatja a több száz éves magyar álmot, mutatjuk a legfrissebb számokat

Újabb európai országot támadnak az oroszok

Varga Mihály: Megjelentek a recessziós kockázatok

Nem egyértelmű, hogy a tulajdonosnak joga van-e eladni a saját lakását

Anyák szja-mentessége: a kormány adott ajándékot meg nem is

Nagy Márton bejelentést tett: újabb szektorba avatkozhat bele az állam
