A 3800 négyzetméteres létesítmény a vásárcsarnokba tartókat és a metróhoz kapcsolódó forgalmat is kiszolgálja majd, működtetője a Budapesti Közlekedési Központ (BKK). Behajtani a tér Vásár utcai részén lehet, a kijárat pedig a Déri Miksa utca felől van.
A főpolgármester szavai szerint a Rákóczi téren a "padlástól a pincéig" minden megújul, a felszínrendezés idén elkészül. Az MTI híre szerint a városvezető kitért arra is, hogy a metró szerkezetépítése döntően befejeződött, jelenleg már csak kisebb garanciális, hibajavítási munkák vannak folyamatban. Hozzátette: a beruházás első szakaszának várható összköltsége 373 milliárd forint helyett 452 milliárd, amely tartalmazza a többletkövetelések becsült legmagasabb értékét is.
A korábbi költségvetés az egymilliárd forint értékű egységes digitális rádiórendszer kialakításával, és a közel tízmilliárd forintba kerülő kelenföldi csomóponttal bővült, a korábbi előnytelen szerződésekből fakadó többletkövetelésekre maximum 68 milliárd forintot számolnak, de ez nem jelenti azt, hogy ténylegesen a teljes összeggel növekednek a költségek.
Tarlós István tájékoztatása szerint a Baross tér felszínrendezése tavaly novemberben megindult, a munkák befejezése 2014-re várható. Tavaly november végén sikeresen lezajlott a Kelenföldi pályaudvar és a Móricz Zsigmond körtér közötti szakasz pályatesztje - folytatta - így decemberben megkezdték a prototípus metrószerelvény felkészítését annak érdekében, hogy a 2014 első felére tervezett utasforgalmi tartampróba tartható legyen.
A főpolgármester az új metrók számítógépes vezérléssel összefüggő meghibásodásával kapcsolatban szólt arról is, hogy a BKK és a BKV a szerződés értelmében tudja kötelezni az Alstomot új szoftver telepítésére, az utasok biztonságát veszélyeztető hiba nem fordult elő.