Az éves szinten közel 18 millió ember által használt, október 28-án 145 éves Nyugati pályaudvar műszaki állapota és a műemléki értékének megóvása halaszthatatlanná tette az épület felújításának megkezdését 2020 tavaszán. A Magyar Építő Zrt. végezte az utascsarnok teljes lezárásával a tetőszerkezet felújítását.
Mostanra a tetőszakasz felújítása a Márványcsarnok, a nemzetközi váró, továbbá a volt ABC, valamint a Ceglédi folyosó fölött is megtörtént. A Nyugati tér felőli irodaszárny és a kapcsolódó előtető tetőszerkezeteinek teljes felújítását is elvégezték - írja a MÁV Zrt. pénteki közleményében.
Az örökségvédelmi hatósággal egyeztetetten a Márványcsarnok tetőszerkezetét és a padló kőburkolatát lecserélték. Az üvegfalat felújították, a külső téglafelületet javították. Az acél tartószerkezet és öntvényelemek felületkezelése és javítása, a belső falfelületek vakolása, a világítás felújítása, a villámvédelem és a csatornafűtés kialakítása is megtörtént.
Mostantól itt is utastájékoztató monitorok segítik a vonatra várakozókat. A MÁV-Start Zrt. a pályaudvaron található jegy- és bérletkiadó automaták elrendezését is felülvizsgálta , így mostantól a Váci út felőli üvegcsarnokban 12, a Márványcsarnokban 8, a vágánycsarnokban pedig 4 berendezés szolgálja az utasok jegyvásárlását.
A körútról a 14-17. vágányokhoz vezető Ceglédi folyosón szintén felújították a kőlábazatot és az acél szerkezetű homlokzati üvegfalat, az acél tartószerkezetet, a téglafelületet és az oldalfali világítást.
További munkák
A Teréz körúti homlokzaton, az észak-nyugati torony felújítási munkálatai megkezdődtek, a dél-keleti tornyon pedig 2023 januárjában indulhatnak a munkák, és várhatóan jövő ősszel, a megújult homlokzat elől elbontják az évek óta meglévő védőtetőt - közölte a MÁV.