Digitális szórakoztató központtá fejleszti veszteséges Xbox videojáték-konzolját a Microsoft Corp. Az amerikai cég az évi 30 milliárd dollár forgalmú videojáték-piac legnagyobb kiállításán, a szórakoztatóelektronikai expón Los Angelesben tegnap bemutatta az első új szolgáltatásokat. A szakmai közönség lelkesen fogadta a fantasztikus akciójáték folytatása, a Halo-2 előzetesét, bár sokan szóvá tették, hogy másfél évvel csekély számú sikereinek egyike, a Halo bemutatása után még mindig nincs kész a folytatás. Jelentősebb a változás az Xbox Live esetében, amelynek több mint 500 ezer felhasználója az interneten online játszhat egymással. Az új szolgáltatás ezt hangkapcsolattal egészíti ki, és lehetővé teszi, hogy bárkit meghívjanak a játékban való részvételre akár a mobiltelefonján keresztül is. Ugyancsak újdonság a Music Mixer, amely 39,99 dollárért egy szoftvert és egy mikrofont tartalmaz, ezekkel az Xboxba vihetők át zenei fájlok és CD-k, s ott keverhetők. A konzolon karaokézni is lehet: kivágja a szöveget, így a tulajdonos maga énekelheti azt az eredeti zenei kísérettel.
Kérdéses, sikerül-e ezzel a Microsoftnak behoznia a lemaradását a Sony PlayStation 2-jével szemben, amelyből hatszor annyit adnak el, mint az Xboxból. A játékkonzol az első negyedévben az egy évvel korábbi 97 millió után 190 millió dolláros veszteséget okozott a Microsoftnak. Robbie Bach alelnök ennek ellenére optimista, úgy látja, hogy tíz éven belül megkétszereződnek a videojáték-eladások, az amerikaiak például már most többet költenek videojátékra, mint mozira.
A gazdaság és az üzleti élet legfrissebb hírei az Economx.hu hírlevelében.
Küldtünk Önnek egy emailt! Nyissa meg és kattintson a Feliratkozás linkre a feliratkozása megerősítéséhez.
Ezután megkapja az Economx.hu Hírleveleit reggel és este.