Az idei első negyedévben a várakozásokat meghaladva 6,4 százalékkal, 24,25 milliárd frankra (20,1 milliárd dollár) nőtt a világ legnagyobb élelmiszer-ipari vállalata, a svájci Nestlé SA árbevétele részben az árak emelkedése, részben az akvizíciók révén. A cég már korábban közölte, hogy bizonyos összetevők, így a kakaó és a tejtermékek drágulását áthárítja a fogyasztókra. A Magyarországon a Nestlé Hungária Kft, révén jelenlevő cég az áremelések negatív hatásai miatt arra számít, hogy az év hátralévő részében lassul a forgalom növekedése, de ennek ellenére tartani tudják az év egészére vonatkozó 5-6 százalékos árbevétel-növekedési célkitűzést. Egyebek között éppen a nyersanyagárak emelkedése miatt tették új stratégiájuk központi elemévé, hogy tömegcikkek helyett speciális termékek, így fogyókúrás, gyógyhatású készítmények, csecsemőtápszerek és bébiételek gyártására fokuszálnak. A leveseket és snackeket gyártó ausztráliai Uncle Tobys mellett ezért tavaly megvették a diétás élelmiszereket gyártó egyesült államokbeli Jenny Craiget, egy héttel ezelőtt pedig a Novartis bébiételgyártó üzletágát, a Gerbert.