Az Aldi közölte, hogy 9 milliárd dollárnyi befektetéssel 800 új üzletet nyitnának az Egyesült Államokban – írja a CNN.
A lehető legalacsonyabb árakat akarjuk kínálni, főleg egy olyan időszakban, amikor fogyasztóinknak minden eddiginél jobban figyelniük kell kiadásaikra
– mondta az élelmiszerlánc legutóbbi sajtóközleményében.
A kijelentés teljesen helytálló, hiszen az egyre emelkedő árak mellett az éttermi étkezés sokak számára megfizethetetlen luxussá vált.
A német vállalat kijelentette, tovább akarja fokozni már eddig is erős jelenlétét az északkeleti és középnyugati régióban, de Dél-Kalifornia, Phoenix és más új városok, köztük Las Vegas is újabb célpont.
Az új helyszínek közül néhány bolt a Winn-Dixie és a Harveys Szupermarketek átalakításával fog megvalósulni, de az új Aldik jelentős része meg fogja tartani az említett boltok márkajelzéseit.
A terjeszkedésnek azonban nem mindenki örül. A vállalat komoly fenyegetést fog jelenteni a piac, valamint a kiskereskedők számára. Ez nagyban köszönhető az Aldi alacsony költségű üzleti modelljének, amely magabiztosan állítja, hogy árai 50 százalékkal olcsóbbak, mint egy hagyományos szupermarketnek. Egyéb eltérés lesz még, hogy míg egy amerikai szupermarket 40 ezer négyzetméter, addig egy Aldi csupán 12 ezer négyzetméter lesz. Emellett az üzlet által forgalmazott termékek 90 százaléka saját márkajelzésű lesz.
A lánc 1976-ban nyitotta meg első amerikai üzletét, de az elmúlt években több mint 5 milliárd dollárt fektetett be a meglévő üzletek átalakításába, és több száz új megnyitásába.
Erre vártunk: csökkennek az árak a boltokban
A fogyasztói árak csökkenése továbbra is folytatódik, ami hosszú távon a forgalom élénkülését eredményezheti – hangzott el az Economx kiskereskedelmi körképében.Bővebben--->