Az Európai Unió tavaly év végén elfogadott megújuló energiaforrásokról szóló irányelve (RED III) nem elég ambiciózus – áll a VDA közleményében.

A politikusokat felszólítjuk, hogy hozzanak létre ösztönzőket a megújuló energiaforrások felfuttatásához, és így garantálják és ösztönözzék a beruházásokat

– mondta Hildegard Müller, a VDA elnöke. A német autóipar azt akarja elérni, hogy a CO2-semleges üzemanyagok, például a bioüzemanyagok és az e-üzemanyagok elegendő mennyiségben kerüljenek piacra ahhoz, hogy meghajtsák azt a 40 millió belső égésű motoros járművet, amelyek még akkor is az utakon maradnak, ha a kormány eléri a 15 millió elektromos autóra vonatkozó célját 2030-ig – írja a Reuters

A VDA aggódik amiatt, hogy a 2030-as célkitűzések nem ösztönzik eléggé az ásványolajipart arra, hogy az éghajlatbarát üzemanyagok előállításába fektessen be.

2030-ra az EU célja a megújuló energia legalább 29 százalékos részaránya, vagy az üvegházhatású gázok 14,5 százalékos csökkenése a fosszilis tüzelőanyagok felhasználásával keletkező kibocsátáshoz képest.

Németország, Európa legnagyobb gazdasága már döntött arról, hogy ennél magasabb, 25 százalékos csökkentési arányt tűz ki célul, de a VDA szerint ehelyett 35 százalékra lenne szükség.

Az uniós rendelet emellett 5,5 százalékos kvótát ír elő a bioüzemanyagokra és a szintetikus üzemanyagokra, a szintetikus üzemanyagok minimálisan 1 százalékos részarányával. Ez utóbbi esetében a VDA legalább 5 százalékos arányt szorgalmaz.

A VDA szerint további időközi célokat kell kitűzni az üvegházhatású gázok kibocsátásának 2035-ig 60 százalékkal, 2040-ig 90 százalékkal, 2045-ig pedig 100 százalékkal történő csökkentésére. „A klímavédelem érdekében 2045-től nem szabadna többé fosszilis üzemanyagokat árusítani a német töltőállomásokon” – tette hozzá a szövetség.