A Black Friday, és a nagy akcióknak hála nem csoda, hogy a csalók is egyre nagyobb erőbedobással dolgoznak az utóbbi időszakban. A kiberbűnözők legújabb taktikája az Apple felhasználókat célozza, egy rendkívül hihető figyelmeztetéssel, amely során úgy tesznek, mintha az Apple ID-t függesztenék fel - írja a Forbes.
Mivel több mint 2 milliárd aktív felhasználó rendelkezik Apple-eszközökkel, legyen szó iPhone-ról, iPadról, MacBookról, illetve további olyan eszközökről, amihez Apple ID használata szükséges, nem igazán meglepő, hogy ez a technológia a kiberbűnözők elsődleges célpontja.
Korábban volt már példa olyan iPhone-felhasználóknak küldött csalásokra is, amelyekben a bűnözők azt állították, a felhasználók iCloud tárhelye megtelt, és egy frissítés gombot kínáltak fel nekik, amellyel aztán ellopták személyes adataikat.
A Black Friday közeledtével a csalók is változtatnak technikáikon. A hamis üzenetek gyakran azt állítják, hogy az Apple gyanús tevékenységet észlelt a fiókon, vagy esetleg, hogy már fel is törték azt, ezért további lépések szükségesek a felhasználó adatainak biztonságban tartásának érdekében.
A két fent említett csalást gyakran mesterséges intelligencia segítségével készítik el a kiberbűnözők, amely megszólalásig hasonlít az Apple vállalati kommunikációjának stílusára, ezzel is megtévesztve a felhasználókat.
Az Apple vállalati közleményében figyelmezteti a felhasználóit:
Ha gyanúsnak talál egy üzenet, hívást, amely személyes adatok kér, például e-mail címet, telefonszámot, jelszót, biztonsági kódot vagy pénzt, biztonságosabb feltételezni, hogy átverésről van szó
– írja az vállalat.
Az Apple a következő tanácsokat adja a felhasználóknak az adathalász-támadás felismeréséhez:
- A csalók gyakran említenek személyes adatokat, hogy bizalmat építsenek és valósnak tűnjenek.
- A csalók gyakran azt sugallják, hogy segíteni szeretnének egy azonnali probléma megoldásában.
- A csalók általában a sürgősség érzetet keltenek, hogy ne is jusson idő a gondolkodásra, ezzel is lebeszélve a felhasználókat arról, hogy közvetlenül felvegyék a kapcsolatot az Apple-el.
- A csalók számlainformációkat vagy biztonsági kódokat kérnek.
A vállalat hozzátette, hogy az Apple soha nem fog olyat kérni, hogy jelentkezz be bármilyen weboldalra, vagy hogy a kétfaktoros hitelesítés párbeszédpanelben koppintson az „Elfogadás” gombra, esetleg, hogy megadja a készülék jelszavát vagy a kétfaktoros hitelesítés kódját.
Újabb fekete pontot kapott az Apple
Az Európai Bizottság és a nemzeti fogyasztóvédelmi hatóságokat tömörítő fogyasztóvédelmi együttműködési hálózat (CPC) több, potenciálisan tiltott földrajzi blokkolási gyakorlatot észlelt a kaliforniai vállalat esetében.Bővebben>>>