Holtan találták az Egyesült Államokban a Boeing egy korábbi alkalmazottját, aki nyilvánosságra hozta a vállalat gyártási szabványaival kapcsolatos aggályait – írja a BBC. John Barnett 32 évig, 2017-es nyugdíjba vonulásáig dolgozott a Boeingnél. A halála előtti napokban tanúvallomást tett a vállalat ellen indított perben, aztán a Boeing közleménye szerint öngyilkos lett. A teherautójában találták meg, a szálloda parkolójában.
Barnett 2010-től minőségbiztosítási vezetőként dolgozott a 787 Dreamlinert, a főként hosszú távú útvonalakon használt legmodernebb utasszállító repülőgépet gyártó North Charleston-i üzemben.
Ebben a beosztásában aggasztani kezdte, hogy az új repülőgépek összeszerelési folyamatát siettették, mert szerinte ezzel a biztonságot veszélyeztették, de a vállalat tagadta az állításait.
2019-ben azt nyilatkozta a BBC-nek, hogy a gyártósoron a dolgozó munkások szándékosan szerelnek be nem megfelelő minőségű alkatrészeket a repülőgépekbe, met siettetik őket. Szerinte volt, hogy még a selejttárolókból is kivették a nem megfelelő alkatrészeket, és beépítették azokat a készülő repülőgépekbe, hogy elkerüljék a késedelmeket a gyártósoron.
Arról is beszélt, hogy a munkája során rájött, hogy négyből egy légzőmaszk nem működne vészhelyzetben.
Ezekkel az aggályaival először a Boeing vezetőinek a figyelmét hívta fel, de azt állította, hogy ezzel semmit nem ért el. A Boeing tagadta a problémákat, de az amerikai szabályozó hatóság, a Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) 2017-es felülvizsgálata helyt adott Barnett néhány aggályának.
Barnett nyugdíjba ment, majd hosszan tartó pereskedésbe kezdett a vállalat ellen és azt állította, hogy a Boeing az általa jelzett problémák miatt ellehetetlenítette a karrierjét.
A halála idején Barnett Charlestonban tartózkodott, ahol az üggyel kapcsolatban tanuskodott. A múlt héten hivatalos vallomást tett az ügyben, szombaton újabb kihallgatások vártak volna rá, de addigra már nem élt.
A Boeing repülőgépiének gyártásával kapcsolatos minőségbiztosítási aggályok azért kerültek ismét a figyelem középpontjába, mert januárban az egyik gépükről repülés közben szakadt le a géptörzs egy része.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!