Anita Dimoski először 2023 júniusában majd ugyanazon év októberében panaszolta be a kivitelezőnek a Shandongot, mert szerinte sem szerb, sem pedig kínai részről nem rendelkezik elegendő munkaerővel. Emellett a technikai háttér sem megfelelő, a projektet megkövetelő infrastruktúra pedig, így többek között az aluljárók sem készültek el a tervezett határidőre.

A Forbes Serbia által részletezett levél szerint ráadásul a felügyeleti hatóság jóváhagyása nélkül lebontották a vasúti összeköttetés egy részét Bánáttal, így az áru- és személyforgalmat is megakadályozták Szerbia ezen részén úgy, hogy közben nem fejezték be az új vágány építését.

Dimoski még miniszterhelyettesként gyakran észlelte, hogy a Shandong szakszerűtlen és nem veszi figyelembe a biztonsági előírásokat, miközben a kivitelező ragaszkodott az eredeti tervéhez, megszegve az előírásokat.

A Budapest-Belgrád vasútvonal utolsó, szerbiai szakaszának felújítását Szabadka és Újvidék között decemberben helyezték üzembe, a tervezett határidő előtt egy évvel, ugyanakkor ennek átadását erősen beárnyékolta az újvidéki vasútállomás fel nem újított részének beomlása, ami 15 halálos áldozatot követelt.

Milyen titkokat rejthet a magyar-kínai hitelszerződés?

Erre csak következtetni lehet a Budapest-Belgrád vasútvonal építésére kötött szerb-kínai szerződésből, amelyet vélhetően a mienkhez hasonló minta alapján készítettek. Ráadásul annak tartalma megismerhető.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.