Anita Dimoski először 2023 júniusában majd ugyanazon év októberében panaszolta be a kivitelezőnek a Shandongot, mert szerinte sem szerb, sem pedig kínai részről nem rendelkezik elegendő munkaerővel. Emellett a technikai háttér sem megfelelő, a projektet megkövetelő infrastruktúra pedig, így többek között az aluljárók sem készültek el a tervezett határidőre.
A Forbes Serbia által részletezett levél szerint ráadásul a felügyeleti hatóság jóváhagyása nélkül lebontották a vasúti összeköttetés egy részét Bánáttal, így az áru- és személyforgalmat is megakadályozták Szerbia ezen részén úgy, hogy közben nem fejezték be az új vágány építését.
Dimoski még miniszterhelyettesként gyakran észlelte, hogy a Shandong szakszerűtlen és nem veszi figyelembe a biztonsági előírásokat, miközben a kivitelező ragaszkodott az eredeti tervéhez, megszegve az előírásokat.
A Budapest-Belgrád vasútvonal utolsó, szerbiai szakaszának felújítását Szabadka és Újvidék között decemberben helyezték üzembe, a tervezett határidő előtt egy évvel, ugyanakkor ennek átadását erősen beárnyékolta az újvidéki vasútállomás fel nem újított részének beomlása, ami 15 halálos áldozatot követelt.
Milyen titkokat rejthet a magyar-kínai hitelszerződés?
Erre csak következtetni lehet a Budapest-Belgrád vasútvonal építésére kötött szerb-kínai szerződésből, amelyet vélhetően a mienkhez hasonló minta alapján készítettek. Ráadásul annak tartalma megismerhető.Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!