A létrehozott szervezetek célja, hogy alternatívát nyújtsanak a jogorvoslat gyakran költséges és időigényes jogi útjaival szemben, és csökkentsék a szabályozó hatóságok, valamint a bíróság terheit.

A németországi felhasználói jogokkal foglalkozó testület társalapítója, Niklas Eder azt mondta az Euronews-nak, hogy augusztusi megalakulásuk óta mintegy 250 panasz érkezett be hozzájuk. A panasztévők többségében InstagramTikTok és LinkedIn felhasználók, akiknek a német jog alapján moderálták vagy törölték a posztjait a platformok, illetve annak általános szerződési feltételeit megsértették.

A Máltán 2015-ben még általános vitarendezési testületként létrehozott ADROIT-ot júliusban az ország illetékes hatósága a DSA szerinti vitarendezési testületté minősítette, amely főként kereskedelmi vitákra összpontosít. Jan Stockhausen igazgató a lapnak azt mondta, eddig valamivel kevesebb, mint ezer panasz érkezett hozzájuk, ezek többségéből aktív eljárás lett.

A múlt héten az ír Coimisiún na Meán, az írországi platformok DSA-megfelelőségének felügyeletéért felelős nemzeti szabályozó hatóság az Appeals Centre Europe-ot igazolta a hasonló ügyek átvételére. Ez a testület első körben a Facebookról, a TikTokról és a YouTube-ról származó, az EU-ban élő személyek és szervezetek által benyújtott jogvitákkal fog foglalkozni, és a cél az, hogy idővel továbbiakkal bővüljön.

Őrülhetnek a magyar internetezők, itt lerendezhetik a vitás ügyeket

Ezentúl már nemcsak a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósághoz (NMHH) vagy bírósághoz, hanem az Online Platform Vitarendező Tanácshoz (OPVT) is fordulhatnak a hazai felhasználók.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.