Az állami támogatások tavaly decemberi kivezetése mély nyomot hagyott az e-autók németországi piacán, a gyártók árengedményei nem ellensúlyozták a környezetvédelmi bónusznak nevezett kedvezmény megszűnését, és az állami kivonulása sok potenciális vevőt elbizonytalanított – ezzel magyarázták szakértők a német közúti közlekedési hatóság (KBA) adatit.
A statisztika szerint márciusban 31400 új elektromos autót állítottak forgalomba, ami 29 százalékos csökkenés az előző év azonos időszakához képest.
A bajokat még jobban mutatja, hogy az e-autók piaci szegmensének hanyatlása messze meghaladja a teljes piac zsugorodását; valamennyi meghajtási technológiát együttvéve 264 ezer új autó került a német utakra márciusban, ami a 29 százalékos zuhanáshoz képest elenyésző, csupán 6,2 százalékos mérséklődés.
Az új adatok azt mutatják, hogy megtörik az elektromobilitás felfutása Németországban, az EU legnagyobb piacán. Az évtized elején mindössze 136 ezer e-autó volt forgalomban, és ez a szám ugyan időközben már 1,4 millióig emelkedett, a kereslet megcsappanása mégis a terveik átgondolására késztethetik a gyártókat.
Azzal lehet számolni, hogy az idén nemigen lesz mozgás az e-autók piacán, az értékesítés a legjobb esetben is a tavalyi szinten marad
– mondta Constantin Gall, a EY nemzetközi üzleti tanácsadó cég elemzője, hozzátéve, hogy a trendek alakulása miatt a gyártók ismét több pénzt fordíthatnak majd a robbanómotoros technológia továbbfejlesztésére.
A német kormány nem hajlandó visszatérni az e-autók közpénzből finanszírozott népszerűsítésére. A piacnak állami támogatás nélkül is működnie kell, és nem kötelezhetjük el magunkat egyetlen technológia mellett
– jelentette ki Volker Wissing közlekedési miniszter.
A liberális politikus a Spiegel német hírmagazin összefoglalója szerint hangoztatta, hogy az éghajlatvédelmi erőfeszítések akkor lehetnek leginkább sikeresek, ha több technológia előtt nyitva áll az út.