Az amerikaiak kétharmada szükségét érzi annak, hogy visszafogja a politikai témájú hírek iránti érdeklődését a választási évet követően – derül ki az AP hírügynökség és a NORC társadalomkutató csütörtökön nyilvánosságra hozott felméréséből.

A december első felében készült közvélemény-kutatás szerint az amerikaiak 65 százaléka gondolja úgy, hogy mérsékelnie kell a politikai hírek fogyasztását, ezen belül

  • a demokraták 72 százaléka,
  • a republikánus választók 59 százaléka gondolkodik így. 

Az emberek mintegy fele nyilatkozott úgy, hogy a nemzetközi konfliktusokról szóló hírekből is elege van, azaz a jövőben kevesebbet kellene figyelnie ezeket.

A gazdaságról és klímaváltozásról szóló témákat az emberek 45 és 42 százaléka szeretné kerülni.

A felmérésből az is kiderül, hogy az emberek leginkább a kisvállalkozások vélekedését tartják hitelesnek a politikai témákról szóló véleményforrások közül;

  • ilyen értelemben nyilatkozott a válaszadók 43 százaléka.
  • A nagyvállalatok képviselői, ismert sportolók és hírességek részéről érkező megnyilatkozásokat az emberek mintegy negyede tartja mércének.

A demokrata szavazók jellemzően pozitívabban viszonyulnak a nagyvállalatok, a híres sportolók, hírességek politikai megnyilvánulásaihoz. Például a professzionális sportolók politikai véleménynyilvánítását a megkérdezett

  • demokrata szavazók 39 százaléka veszi figyelembe,
  • míg a republikánusok körében ez 16 százalék.

A hírességek állásfoglalását

  • a demokrata szavazóknak szintén 39 százaléka tekinti mércének,
  • miközben a republikánus választók 11 százaléka számára számítanak hiteles véleményalakító forrásnak.

A politikai hírek iránti mérséklődő értékelést alátámasztják a választások óta napvilágot látott nézettségi adatok. A Nielsen közönségmérése szerint november 5., a választás éjszakája és december 13. között a demokratákhoz közelinek tartott MSNBC hírtelevíziót fő műsoridőben átlagosan 620 ezer ember nézte, ami kevesebb, mint fele a választás előtti időszak nézettségének. A szintén kábelszolgáltatók révén fogható, ugyancsak a demokratákhoz közelinek mondott CNN hírtelevíziót a vizsgált időszakban átlagosan 405 ezer amerikai nézte fő műsoridőben, ami 45 százalékkal marad el a korábbitól.

A politikailag republikánusokhoz közelinek tartott Fox News kábel-hírtelevízió ezzel szemben növelni tudta nézettségét, ami több tizedével emelkedett. A csatorna november 5. és december 13. között napi 2,68 millió nézővel rendelkezett fő műsoridőben.

Kifulladt a televíziózás, unalomig ismételt tartalommal keserítik a nézőket

A tévés produkciók gyártási költsége nőtt, ezért meghatározóvá váltak az ismétlések. Erről itt olvashat többet >>>