Az akkumulátorokat gyártó kínai CATL vezetője, Robin Zeng betámadta Elon Muskot, mivel a tech-óriás, állítása szerint sok mindenhez ért ugyan, de az akkumulátorokhoz egész biztosan nem – írja a hvg.hu.

A nagyobb hatótávolságot biztosító elektromos autók fejlesztése jelentős előrelépést ért el az utóbbi években, az 4680-as egység pedig egyre nagyobb reményeket kelt, mind a gyártókban, mind a járművezetőkben.

A 4680-as akkumulátorcella (neve a fizikai dimenzióira utal: 46 mm átmérő, 80 mm hossz) igazi erőssége, hogy cellánként ötször több energiát képes eltárolni, mint a jelenlegi technológia. A Panasonic már el is készítette a sajátját, amely jelenleg a tömegtermelés küszöbén áll, a versenyről pedig Elon Musk sem szeretne lemaradni.

Robin Zeng, a kínai CATL (Contemporary Amperex Technology) vezetője szerint Elon Musk nem számíthat semmi jóra, amennyiben a 4680-as akkumulátor sikerességére fogad, mert a technológiája meg fog bukni, tehát a kutatására szánt összeg is csak pénzégetés.

A CATL vezetője hozzátette, Musk egyszerűen nem tudja, hogyan kell akkumulátort készíteni.

A Tesla-vezér például 4680-as akkumulátort szereltetett a Cybertruckba is, szeptemberben pedig már arról érkeztek hírek, hogy már 100 millió darabot gyártott le belőlük.

A The Information legutóbbi jelentése szerint Musk év végéig adott határidőt az akkumulátorokon dolgozó csapatának a költségek és egyéb problémák kezelésére.

Ennek ellenére a CATL akkumulátorai minden járművel kompatibilisek. Azonban érdemes megjegyezni, hogy a vállalt lítium-vas-foszfát akkumulátorokat (LFP) fejleszt, amelyek nem tudnak olyan nagy hatótávolságot biztosítani, mint a Tesla járműveiben megtalálható hengeres egységek.

Zeng végül hozzátette, bár szerinte Musk nem ért az akkumulátorokhoz, a hardverekhez, a szoftverekhez és általában véve a mechanikai dolgokhoz rendelkezik a szükséges tudással.

Trumpra vártak: egekben a részvények, ismét billiódolláros cég a Tesla

A héten közel 27 százalékkal emelkedtek a vállalat értékpapírjai.
Bővebben>>>