A tárcavezető kifejtette, hogy a munkálatokat a 2024 augusztusi határidő előtt csaknem 9 hónappal fejezték be. Jelenleg több mint 650 munkás és 500 munkagép dolgozik az építkezésen.
A román közutakat kezelő országos társaság (CNAIR) tavaly októberben kötött szerződést az osztrák Strabag és a német Geiger romániai leányvállalataival az autópálya Aranyosgyéres (Campia Turzii) és Maroskece (Chetani) közötti 15,7 kilométeres szakaszának befejezéséről.
A szakasz megépítésére elsőként a román Straco Group vállalkozott 2015-ben, majd később pénzügy gondok miatt leállt a kivitelezés. A Strabag és Geiger konzorciuma 420 millió lejért (31,9 milliárd forint) vállalta, hogy 18 hónap alatt befejezi a munkálatokat – írja a Krónika Online.
A Brassó-Bors határátkelő között tervezett 415 kilométer hosszú észak-erdélyi autópálya megépítésére 20 éve írt alá szerződést az amerikai Bechtel társasággal a román kormány. Az állami finanszírozás akadozása miatt hat év alatt csak 52 kilométernyi szakasz készült el. A A3-as autópályából eddig három szakaszon összesen 107 kilométer épült meg, ez jövőre 118 kilométerre bővülhet.
Az Aranyosgyéres és Maroskece közötti autópálya rész 245 kilométerre növeli az ország leghosszabb összefüggő gyorsforgalmi útszakaszát. Ezzel csupán 9 kilométer hiányzik hogy Erdély bekapcsolódjon Európa gyorsforgalmi úthálózatába. A hiányzó A1-es autópálya Mardzina (Margina) és Holgya (Holdea) közötti szakaszt 2026 augusztusi határidővel fog létesülni.
(Gyurka Eszter)
Sebességtippek az ideális autópályás közlekedésre: két jó megoldás van
A megfelelő utazó sebesség megválasztása csökkenti a fogyasztást és a stresszt, elkerülhetők a felesleges lassítások és gyorsítások.Mutatjuk, hogyan--->
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!