Ursula von der Leyen, az EU Bizottságának elnöke az úgynevezett e-üzemanyagokra vonatkozó kivételek szorgalmazásával újraindította a vitát a belső égésű motorok 2035-ben bevezetendő, vitatott uniós tilalmáról. Luca de Meo, a Renault vezérigazgatója a Handelsblattnak és három másik európai újságnak adott interjújában „nagyobb rugalmasságot” kért.

De Meo szerint 2035 túl korai, és 2040-re kellene kitűzni a célt.

A VW korábbi csúcsmenedzsere, aki az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) vezetője is, szintén a nyitott technológiai megközelítés mellett érvelt. A teljesen elektromos autók „csak az egyik megoldás”. Ugyanakkor óva intett attól, hogy alapvetően eltávolodjunk az elektromobilitás céljaitól – írja a Handlesblatt

Vasárnap a német autóipar felszólította az EU Bizottságát, hogy ne tekintse az elektromos autókat a közlekedési átállás egyetlen lehetőségének. „A kitűzött klímacélok eléréséhez minden technológiára szükségünk van” – mondta Hildegard Müller, a VDA elnöke.

A múlt csütörtökön újraválasztott von der Leyen a következő öt évre szóló politikai programjában jelezte, hogy a belső égésű motorral felszerelt új autók értékesítésének tilalma enyhíthető. Bejelentette a szintetikus üzemanyagok, az úgynevezett e-üzemanyagok lehetséges mentesítését. Von der Leyen azonban egyelőre nem közölt részleteket javaslatáról.

Markus Söder bajor miniszterelnök és CSU-vezető felszólította az EU-bizottságot, hogy 2035-től vonja vissza a belsőégésű motorokra vonatkozó tilalmat.

A belső égésű motorok alapvető tilalmának meg kell szűnnie. Mi az ideológia helyett a technológiai nyitottság mellett vagyunk

– mondta Söder a Bild am Sonntagnak. Az elektromos járművek mellett az e-üzemanyagok és a hidrogén is nagy lehetőségeket kínálnak a klímabarát mobilitásban.

Az e-üzemanyagok viszonylag drágák

Az e-üzemanyagokkal, azaz a megújuló energiák segítségével szintetikusan előállított üzemanyagokkal a belső égésű motorok elméletileg klímasemlegesen üzemeltethetők. Ezek azonban viszonylag drágák. Az is kérdéses, hogy elegendő mennyiségben előállíthatóak-e a személygépkocsikban való felhasználáshoz.

Hasonló fenntartások vannak a hidrogénhajtásokkal kapcsolatban is, amelyek a szakértők szerint inkább a taxiflották, buszok és teherautók szén-dioxid-mentesítésére alkalmasak.