Az új irányelv megtiltja a hirdetőknek, hogy a generatív mesterséges intelligencia funkcióit, amelyek háttérképeket és képbeállításokat hoznak létre, politikával vagy társadalmi kérdésekkel kapcsolatos hirdetésekhez használják – közölte a Meta szerdán.

Az irányelv – amely a jövő évtől lép életbe – azt is előírja, hogy minden hirdetőnek nyilvánosságra kell hoznia, ha hirdetéseiben harmadik féltől származó mesterséges intelligencia szoftvert használt olyan képek, videók vagy valósághű hangok létrehozására, amelyek egy létező személyt ábrázolnak, aki olyasmit tesz vagy mond, ami a valóságban nem történt meg – írja a Forbes.

A hirdetőknek azt is nyilvánosságra kell hozniuk, ha a hirdetések olyan eseményeket mutatnak, amelyek nem történtek meg, illetve ha megváltoztatják egy valós eseményről készült felvételeket, vagy egy eseményt a valódi kép, videó vagy hangfelvétel nélkül mutatnak be

– hívta rá fel a figyelmet a Meta.

A politikusok is kritizálták a mesterséges intelligenciát

Több politikus is aggályokat fogalmazott meg a választási hirdetésekben megjelenő mesterséges intelligenciával kapcsolatban. Amy Klobuchar szenátor keddi nyilatkozatában azt mondta, hogy „a megtévesztő mesterséges intelligencia megboríthatja a demokráciát”, és a választók megkérdőjelezhetik, hogy a jelöltekről látott videók valódiak vagy hamisítványok.

Klobuchar és Yvette Clarke képviselő a múlt hónapban levelet küldött a Meta vezérigazgatójának, Mark Zuckerbergnek és Linda Yaccarinónak, az X, a korábban Twitter néven ismert platform vezérigazgatójának, amelyben arra kérték mindkét közösségi médiavállalatot, hogy hozzák nyilvánosságra, hogyan akarnak foglalkozni az MI által generált tartalmakkal a politikai hirdetésekben.

Szeptemberben kétpárti törvényjavaslatot terjesztettek elő a mesterséges intelligencia politikai hirdetésekben való felhasználásának betiltására.

Vajon a politikai kampányok eleget tesznek-e ennek? Chris LaCivitaDonald Trump korábbi elnök kampánytanácsadója korábban elítélte Ron DeSantis floridai kormányzó elnökválasztási kampánya által készített hirdetést, amely Trump hangjának generált változatát használta, és azt állította, hogy a hirdetés „egy kétségbeesett kísérlet" volt az amerikai közvélemény megtévesztésére”.

A Google és a Meta már lépett, az X még nem

A Meta a múlt hónapban jelentette be, hogy a hirdetők számára lehetővé teszi az új generatív MI funkciók használatát a Facebookon és az Instagramon megjelenő hirdetésekhez, jelezve, hogy ez időt és erőforrásokat takarít meg, miközben a termelékenységet is serkenti.

Nick Clegg, a Meta globális ügyekért felelős elnöke elmondta, hogy a generatív MI használata a politikai hirdetésekben egyértelműen olyan terület, ahol frissíteniük kell a szabályaikat. A Meta a legutóbbi technológiai cég, amely a választási hirdetésekben megjelenő mesterséges intelligencia által generált tartalmakra vonatkozó szabályokat jelentett be, miután a Google az ellenőrzött választási hirdetők számára „egyértelmű és szembetűnő közzétételt” ír elő. Az X, korábbi nevén Twitter, még nem rendelkezik irányelvekkel az MI által generált hirdetési tartalmakra vonatkozóan.