A héten elfogadta a hideghívásokat betiltó szabályozást a francia nemzetgyűlés. A rendelkezést az állami támogatásokkal való visszaéléseket korlátozó törvényjavaslatot módosításaként szavazta meg a parlement alsóháza.

A módosító indítványt benyújtó Delphine Batho, az Ökológiai Generáció (Génération écologie) képviselőjének elmondása alapján a javaslat célja, hogy „hasznos legyen azon polgárok védelmében, akik elfogadhatatlan átverések és csalások áldozatai, amelyek károsak az ország alapvető átalakulása szempontjából”.

A törvénymódosítás értelmében a vállalatoknak az ügyfelek kifejezett beleegyezését kell ahhoz kérniük, ha értékesítési céllal szeretnék felvenni velük a kapcsolatot. 

Régóta probléma 

Az UFC-Que Choisir kutatása szerint a francia fogyasztók 97 százaléka állítja, hogy bosszantják a cégek hideghívásai. Épp ezért nem ez az első ilyen szabályozás:

  • 2016-ban már létrehoztak egy ingyenes szolgáltatást, aminek segítségével blokkolni lehet a kéretlen telemarketinges hívásokat,
  • ezen felül az elmúlt években bizonyos iparágak, így az energetikai ágazat hideghívásait is korlátozták.

Azonban a tapasztalat szerint számos vállalat figyelmen kívül hagyja a vonatkozó szabályozást.

A probléma nem az, hogy betiltsuk a hideghívásokat [az átverések csökkentése érdekében], hanem az, hogy megtudjuk, hogyan jutnak a hívásközpontok az adatainkhoz, és miért használják azokat ilyen szinten

mondta az Euronewsnak egy online átverésekkel foglalkozó francia nyomozó.  A szakértő figyelmeztetett rá, hogy senki ne adja meg a telefonján keresztül a banki adatait vagy a PIN-kódját.

A héten elfogadott törvényjavaslatot még a francia szenátusnak is jóvá kell hagynia.