A világ legnagyobb piacán az autógyártók iparági árrése átlagosan 4,4 százalék volt a januártól novemberig tartó időszakban, derül ki a Kínai Személygépkocsi Szövetség (PCA) pénteken közzétett adataiból – írja a Bloomberg.

Ezzel szemben a 2023-as átlag 5 százalék volt.

A PCA kiemelte, ez „még mindig alacsony a downstream ipari vállalatok 6,1 százalékos átlagos haszonkulcsához képest.

Az autóipar egyetlen lehetősége, ha csökkenti a költségeket és növeli a hatékonyságot, illetve a költségellenőrzés szintjét

– mondta Cui Dongshu, az iparági szervezet főtitkára.

Legalább az elmúlt két évben a kínai autópiacot, és különösen az EV-szektort intenzív verseny jellemezte, amely árcsökkentéseket és komoly engedményeket produkált a vásárlók elcsábítása érdekében.

Ezzel egy időben a BYD vállalat megszilárdította befolyását, több kisebb szereplő pedig kiszállt az üzletből.

A Baidu és a Geely Automobile Holdings csoportok által támogatott Jiyue és a HiPhi néven ismert Human Horizons Group például az idei év áldozatai közé tartozott.

Az év első 11 hónapjában az iparág teljes bevétele mindössze 3 százalékkal 9,5 milliárd jüanra nőtt, míg a költségek 4 százalékkal 8,3 milliárd jüanra emelkedtek. A nyereség ezzel szemben 413,2 milliárd jüanra csúszott, ami 7,3 százalékos csökkenést jelent az előző évhez képest.

A novemberi hónapban a nyereség 35 százalékkal csökkent, az autóipar árrése pedig még alacsonyabb, 3,3 százalék volt.

Nem várt halasztás: befürdött elektromos autójával a patinás márka

Úgy fest, kissé késve jön el a jövő a Lamborghininél: a korábbi bejelentéssel ellentétben ugyanis a 2028-ra ígért piacra dobást 2029-re tolta a luxusautóiról ismert gyártó.
Bővebben>>>