A kínai kormány 2020-ban kitűzte a célt, hogy 2035-re az eladott autók legalább fele tisztán elektromos legyen. A legújabb előrejelzések szerint a kitűzött célt már jövőre, 10 évvel a határidő előtt sikerül túlszárnyalni – írja a Totalcar.

Több meghatározó befektetési vállalat (mint az UBS, HSBC, Morningstar és Wood Mackenzie) előrejelzése azt jósolja, hogy 2025-ben a villanyautó eladások 20 százalékkal emelkednek az idei évhez képest, a belső égésű motoros autók piacán viszont hanyatlás, azaz 10 százalékos csökkenés várható.

Ez jövőre azt eredményezi, hogy 12 millió elektromos autót adhatnak el a járműgyártók, szemben a 11 millió belső égésű motorból értékesített 11 millióval. Ezzel egy időben nő a plug-in hibridek piaci részesedése is, 2025-re 4,39 milliós eladást prognosztizálnak. 

A kínai autóiparban tehát már jövőre a villanyautók vehetik át a hatalmat, miközben a belső égésű motoros autók körül folyamatosan fogy a levegő.

A fenti trendek várhatóan a következő években is folytatódnak, így könnyen megvalósulhat a felállás, hogy 2034-re már 18 millió villanyautó találhat gazdára, miközben belső égésű motoros autóból csak 2,93 millió. A plug-in hibridekből 2033-ban tetőzhet az eddigi eladások száma, 6,05 millió darabra számítanak a szakértők. Innentől azonban a növekedés megtorpan.

A hosszútávú irány egyértelmű: a kínai villanyautó-buldózer megállíthatatlan

 – állapította meg Yuqian Ding, a HSBC elemzője.

A helyzetet kissé nehezítheti, hogy a rendkívül telített kínai autóiparban a piac konszolidációja várható a következő években. Ennek eredményeként a kevésbé versenyképes gyártók eltűnhetnek, a növekedés pedig lelassulhat, amelyet csak még tovább erősít a 2025 januárjától megszűnő 1 milliós villanyautó támogatás is:

Ott már tudnak valamit? Vége az 1 milliós villanyautó-támogatásnak, elindult a verseny

A csökkenő kereslet miatt már a támogatás vége előtt egy hónappal elkezdődött az árverseny a járműgyártók között.
Bővebben>>>