Peking új szabályozást fogadott el az autonóm vezetési technológia ösztönzésére a városban: a helyi hatóságok azt tervezik, hogy végül engedélyezik a vezető nélküli tömegközlekedési buszok és taxik használatát.

Azok a vezető nélküli járművek, amelyek jól vizsgáznak a közúti teszteken és a biztonsági értékeléseken, „kérvényezhetik”, hogy élesben is kipróbálhassák magukat, vagyis a forgalomban – írja a Automotive News China.

Az új szabályozás a tervek szerint 2025. április 1-jétől lép életbe.

Kína fővárosa az önvezető járművek köréből támogatja mind az ilyen típusú 

  • személyautókat:
  • a városi buszokat;
  • a villamosokokat;
  • és a taxikat.

A koronavírus kiindulási pontjának tartott közép-kínai Wuhan is közölte, hogy a múlt év végén jóváhagyta az intelligens, önvezető járművek fejlesztését elősegítő szabályozást.

Kína olyannyira zöld utat adott az önvezető technológia tesztelésének, hogy legalább 19 városban zajlanak jelenleg is robottaxi és robotbusz-tesztek.

A Kínában a nagy robottaxi flottával rendelkező vállalatok közé tartozik az Apollo Go, a Baidu technológiai óriás leányvállalata, amely 1000 robotaxit tervez telepíteni Wuhanban.

Hirtelen kilőttek a BYD eladásai, hová lett a Tesla?

A hazánkban is egyre nagyobb lendülettel terjeszkedő kínai autógyártó óriás, a BYD tavaly összesen 4,25 millió személygépkocsira növelte az autóeladások számát.

A részletekről ITT írtunk bővebben.