Egy új törvényjavaslat szerint hat hónapnyi szabadságvesztéssel kellene büntetni azt a 21 év alatti, vagy friss jogosítvánnyal rendelkező olasz sofőrt, aki éjszaka egynél több utast szállít. A cél egyértelmű: radikálisan csökkenjenek a diszkóbalesetek.
Vezető halálozási ok
Az olasz Nemzeti Statisztikai Hivatal (ISTAT) legfrissebb, 2021-re vonatkozó adatai szerint a 15-29 éves korosztályban a közúti balesetek a vezető halálozási okok, az összes halálozás 35 százalékát teszik ki. Jóval megelőzve az öngyilkosságokat (12 százalék) és a rákot (13 százalék). Az okok, amelyek leggyakrabban kiváltják ezeket a tragédiákat? A lista élén a figyelemelterelés, az elsőbbség meg nem adása és a gyorshajtás áll.
Ezért Ettore Rosato képviselő a kormány elé javaslatot terjesztett, mely megtiltaná a kezdő és a nagyon fiatal sofőröknek, hogy éjszaka utasokat szállítsanak.
A KRESZ-módosítási indítvány szerint a 21 év alatti sofőröknek, valamint életkortól függetlenól mindenkinek a B kategóriás jogosítvány megszerzését követő első három évben éjféltől reggel 5 óráig tilos lenne egynél több utast szállítania
– vette észre az autoszektor.
Bírság és börtön
E törvény megsértése esetén a járművezetőt 800-3200 euró pénzbírsággal, a vezetői engedély 6 hónaptól 1 évig terjedő felfüggesztésével és hat hónapnyi szabadságvesztéssel kellene büntetni! Ha a járművezető a szabályszegés mellett még közúti balesetet is okoz, a szankciókat meg kellene duplázni!
Jöhet a kötelező rollerbiztosítás és a zéró alkoholtolerancia
Sokan nem tudják, hogy ha egy roller 25 km/órás sebességnél gyorsabban képes haladni, akkor kötelező felelősség-biztosítást kell kötni rá, ugyanis ezek a járművek a kötelező gépjármű-felelősség-biztosításról szóló törvény hatálya alá tartoznak. Bővebben --->„Tény, hogy a fiatalok egyértelműen a legkevésbé tapasztalt vezetők. És ott van még a vakmerőség, amikor az egész éjszakás táncolás után fáradtan vagy még rosszabb esetben alkohol vagy kábítószer fogyasztásával töltött órák után ülnek a volán mögé” – indokolta a törvényjavaslatot Rosato képviselő.
Mások szerint viszont az, hogy a fiatalok csak egy utast vihetnek magukkal, az utakon közlekedő járművek számának növekedéséhez és ezáltal a balesetek kockázatának növekedéséhez vezethet.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!