Tagadhatatlan, hogy elmúlt időszakban kirívóan megnövekedtek a járatkésések a hazai és a nemzetközi reptereken. A fapados légitársaságok közül a Wizz Air kifejezetten gyakran esik a kritikák kereszttüzébe, hetente érkeznek újabb híradások a reptereken ragadt utasokról. Újabban az Olaszországból Budapestre tartó járatok esetében voltak tapasztalhatók jelentős fennakadások. 

Az Index egyik olvasója szerint a Wizz Air június 27-én, Bariból a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre tartó gépe csütörtök este indult volna el, azonban a kezdeti három órás késés után a légitársaság arról tájékoztatta a 240 várakozó magyar, olasz és amerikai utast, hogy a gép csak másnap, 28-án este fog felszállni. Az éjszakai tartózkodásra való tekintettel szállást ígértek az érintettek, azonban ebben végül nem részesültek. 

Csütörtök este azt az információt kapták az utasok, hogy mégis indul a járat, így zsúfolt buszokkal szállították őket a repülőhöz, ellenben a beszállás végül mégsem valósult meg, visszavitték őket a terminálba. A hajnali kettő körüli végleges járattörlést követően az utasok szállás és megfelelő tájékoztatás nélkül kényszerültek a terminálban várakozni. 

Sem a járat törlésének okáról, sem arról nem kaptak tájékoztatást, hogy mikor indulhatnak tovább. Bőröndjeiket sem kapták vissza. Mivel nem volt olyan járat, ami vasárnap estig Budapestre repült volna, az utasoknak saját maguknak kellett gondoskodniuk hazatérésükről.

A beszámolót adó olvasó „taxit fogott egy Flixbuszhoz, amely Nápolyba vitte, onnan repülővel Bécsbe, majd vonattal vagy busszal Budapestre jutott. Mindezt saját költségén kellett megoldania.” 

Hasonló probléma alakult ki a egy másik olaszországi járattal kapcsolatban is: a június 26-án 21:30-kor Milánóból Budapestre induló gép több mint 24 órát késett, és csak június 28-án reggel szálhatott fel az Utazómajom egyik utasának információi szerint. Először 17:14-ről éjfélre, majd este 10 körül másnap 08:13-ra módosították az indulás időpontját. Egy a reptértől 25 kilométerre fekvő hotelben biztosított a légitársaság szállást az utasoknak, majd reggel 5 órára transzfert ígértek nekik, azonban az nem érkezett meg.

Ezáltal másnap reggel 30 utas késte le a járatot, akiknek végül a konzulátus nyújtott segítséget, és taxival jutottak ki a repülőtérre. A légitársaság végül átfoglalta az utasokat egy esti, 21:50-es járatra, de a gép indulása ismét csúszott, végül hajnali 03:20-kor hagyta el Milánót. 

A légitársaság válaszol

A Wizz Air az Economx kérdéseire arra vonatkozóan, hogy mi volt az oka a Bariból induló gép késésének és hogy a szállást miért nem tudtak biztosítani, valamint milyen kompenzációban részesültek az utasok, a következő magyarázatot adta

a járatátütemezés oka a viharos időjárás volt, az utasoknak a telített szállodák miatt nem tudott szállást foglalni a Wizz Air, azonban mindenkinek megtéríti a felmerülő költségeket, aki jelzi ezt a légitársaságnak a számlák másolatainak bemutatásával

– fogalmazott a vállalat.

Június 28-án kiadott közleményében a Wizz Air részletesen bemutatta a probléma mögött rejlő okokat. A nyilatkozat szerint az időjárás megnehezítette a légiforgalmi irányító hatóságok és az Eurocontrol számára a légiforgalom kezelését az egész iparágban, amely jelentős késésekhez és járattörlésekhez vezetett Európa-szerte.

Csak június 26-án több mint 450 ezer percnyi késés adódott össze az európai légtérben, ebből 360 ezer közvetlenül a viharos időjárás miatt következett be. A közlemény szerint a probléma átfogó, amely messze túlmutat a légitársaság hatáskörein. 

Azonban a Wizz Air megfelelően felkészült a nyárra, és minden tőle telhetőt megtett a zökkenőmentes nyári időszak érdekében, illetve felszólítja az európai államokat, hogy azonnal kezdjék meg légi irányítási rendszereik fejlesztését

– áll a közleményben.

Eluralkodtak a fennakadások az európai reptereken

Kiss Róbert Richard turisztikai szakértő az Economx megkeresésére felhívta a figyelmet arra,hogy  a koronavírus járvány után hihetetlenül gyorsan visszaemelkedett után a légiforgalom, és még további bővülés is várható. >>>