A jelenségről több LinkedIn-felhasználó is beszámolt. Egyikük, egy technológiai tanácsadó arról írt, hogy évekkel ezelőtt, miután frissítette a profilját azzal, hogy megnyert egy szépségversenyt és egy tévéműsorban műsorvezetői állást kapott, olyan megkereséseket kapott korábbi munkatársaitól, minthogy „csinos” vagy hogy „mindig is tudták, hogy gyönyörű, de azt nem, hogy szépségkirálynő is.”
A Microsoft tulajdonában álló LinkedIn, amely 2003 óta létezik, már több mint egymilliárd felhasználóval rendelkezik, és a platform szóvivője szerint szakmai közösségként definiálható az aktív tagok összessége. A CNBC-nek a szóvivő azt mondta, arra ösztönzi a platform a tagokat, hogy értelmes és hiteles beszélgetéseket folytassanak.
Ebbe a szószóló szerint a könnyed, de tiszteletteljes beszélgetés belefér, azonban a zaklatás bármilyen formája és a romantikus hangvételű közeledés már sérti a közösségi oldal irányelveit.
A kérdéssel kapcsolatban ugyanakkor kevés megbízható adat áll rendelkezésre.
Egy tavalyi, 1049 amerikai női LinkedIn-felhasználó körében végzett felmérés szerint a LinkedIn mintegy 91 százaléka mondta azt, hogy legalább egyszer kapott már romantikus közeledést vagy illetlen üzeneteket a platformon. A Passport Photo Online fotóstúdió által közzétett felmérés szerint a válaszadók 74 százaléka érezte úgy, hogy emiatt ki kell vonulnia vagy korlátoznia kell tevékenységét a platformon.
A szélesebb körű vizsgálatok alapján a DatingNews.com felmérése arra mutat rá, hogy 505 alany, – akik 20-40 év közötti amerikai fogyasztók – 52 százaléka ismerkedett olyan platformokon, mint a LinkedIn vagy a Facebook.
Bernie Hogan, az Oxfordi Egyetem kutatója arra mutatott rá, hogy bár a LinkedIn használatát gyakran munkahelyi tevékenységként keretezik, a felhasználók szigorú szabályozás nélkül bárkinek bármilyen üzenetet küldhetnek, akinek csak akarnak, lévén ugyanolyan közösségi médiaplatform, mint a konkurencia.
És bizony sokan az aktív felhasználók közül sem tántorodnak el attól, hogy a LinkedIn-en ismerkedjenek. Egy közép-európai esküvőszervező cég alapítója és vezérigazgatója azt mondta a lapnak, hogy a felületen már sok flörtölő személyes üzenetet kapott. Azonban a tisztelettudóbb üzenetek némelyikét megfontolta volna, ha nem lenne éppen párkapcsolatban.
A randizás luxus, a fiatalok inkább egyedül halnak meg
Csodálatos háromfogásos vacsora a Dunára néző étteremben, sétahajózás a folyón, és ha minden jól megy, akkor talán az első csók is elcsattan – így képzeli el a filmeken nevelkedett társadalmunk az első randik nagy részét. Aztán megkapjuk a horribilis összegű számlát, és egyből szembejön a valóság. A Z-generáció azonban hiába vágyik az álomrandevúra, ha az a megélhetésébe kerül.Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.