A páros azokból a termékekből vásárolt be, amelyekkel a brit kormány az inflációt méri. Ezután Lengyelországba repültek, és ugyanezekből a termékekből ruháztak be.

Miután visszarepültek Nagy-Britanniába, arra a következtetésre jutottak, hogy mindennel együtt 11,14 fonttal került kevesebbe a bevásárlás.

A Daily Mail-nek az egyik videós, Josh Peters azt nyilatkozta: a videóval nem azt akarják bemutatni elsősorban, hogyan tudnak az emberek több pénzt megtakarítani, sokkal inkább arra akartak rávilágítani, hogy az infláció alakulása miatt „mennyire nevetséges helyzet alakult ki.”

A videó szerint a bevásárlókosár olyan reprezentatív termékekből áll, mint a kenyér, a tojás és hús. A páros a londoni Claphamben található Lidl-ben a teljes listát 164,47 fontért vásárolta meg. Ezután 56,68 fontért költöttek oda-vissza éjszakai repülőjegyre Poznanba, valamint egy hostelre. Azonban ugyanazt a listát a lengyel Lidl-ben 96,75 fontért vásárolták meg.

A brit lapnak a videósok azt is elárulták, hogy a visszaúton poggyászdíjat is kellett fizetniük, amivel hazaviszik a megvásárolt termékeket – ennek a költsége azonban drágább volt, mint maga a repülőút.

Mennyivel olcsóbb a megélhetés a lengyeleknél?

Az Egyesült Királyságban az éves infláció mértéke pillanatnyilag 6,3 százalékon áll, Lengyelországban viszont 6,5 százalékra mérték azt szeptemberben.

Ennek ellenére ha összevetjük a két ország megélhetési költségeit, valóban drasztikus különbségek vehetők észre: fél kilogramm kenyér például 41 százalékkal kerül kevesebbe Varsóban, mint Londonban, (1,55 font helyett 92 pennybe), egy doboz tojás ára 12 százalékkal kevesebb a lengyel fővárosban, míg egy doboz tejé 39 százalékkal. Egy kilogramm marhahús 29 százalékkal drágább Londonban.

Jobban aggasztja a magyarokat a drága kenyér, mint a klímaváltozás

Csak a második helyen áll a legfontosabb problémák tekintetében az ökológiai katasztrófa, ha a magyarokról van szó. A legégetőbb problémának a megélhetési válságot tartjuk. Ugyanakkor a nemzetközi átlaghoz képest pesszimistább jövőképet festenek a magyarok – derül ki az Epson felméréséből.
Bővebben--->