A brooklyni kerületi bíróság nem talált bizonyítékot arra, hogy a megvádolt gyorsétteremláncok a reklámozottnál kisebb hamburgereket adtak volna, illetve, hogy a felperes Justin Chimienti egyáltalán látta az általa vásárolt termékek reklámját.

A Long Island-i Suffolk megyében élő felperes szerint a McDonald's és a Wendy's reklámjaiban a marhahúspogácsák nem voltak eléggé átsütve, mivel a hús térfogata állítása szerint 25 százalékkal zsugorodik főzés közben – írja a Reuters. A panaszhoz még egy ételstylist véleményét is mellékelte a panasztévő, aki állítása szerint a bepanaszolt éttermekben is dolgozott, és a nem teljesen átsütött hamburgereket részesítette előnyben, mivel a teljesen átsütött burgerek kevésbé étvágygerjesztőek.

A bíró szerint azonban ez a gyakorlat

nem különbözik attól, hogy más vállalatok vizuálisan vonzó képeket használnak a termékeikkel kapcsolatos pozitív asszociációk kialakítására.

Hozzátette, hogy sem a McDonald's, sem a Wendy's nem volt arra kötelezve jogilag, hogy a hamburgerek reklámozásával eladja azokat, és hogy honlapjaik „jól látható, objektív tájékoztatást" nyújtsanak a hamburgerek súlyáról és kalóriatartalmáról.

Végezetül a bíró közölte, az sem félrevezető, ha a reklámban kevesebb feltétet ábrázolnak, mint amennyit a felperes személyesen preferál.

Dobta a paradicsomot a szendvicsekből a McDonald's

A gyorséttermi lánc India számos részén elhagyta a paradicsomot hamburgereiből és salátáiból, miután a zöldség ára az egekbe szökött.
Bővebben--->