Az egyre erősödő kritikák miatt a Meta kénytelen volt meglépni az árcsökkentést, hiszen novemberben havi díj bevezetése után rengeteg negatív visszajelzés érkezett — írja a Reuters.
Az előfizetéssel a Meta alkalmazások reklámok nélkül is használhatóak lesznek, ám ez a kritikusok szerint csak annyit takar, hogy a felhasználóknak fizetniük kell azért, hogy magánéletüket biztonságban tudhassák.
A szolgáltatások ára most 9,99 euróról 5,99 euróra zuhan vissza.
Természetesen az ingyenes szolgáltatás is elérhető az alkalmazásban. A felhasználóknak csupán abba kell beleegyezniük, hogy az Meta nyomon kövesse tevékenységüket, ezt pedig a reklámbevételekből tudják finanszírozni.
Egy ideje már szerettük volna felgyorsítani a folyamatot, hogy be tudjuk biztosítani a stabilitásunkat. Ezért ajánlottuk fel, hogy egy fiók esetén 9,99 euróról 5,99 euróra csökkentjük a használati díjat és minden további hozzáadott fiók esetén 4 euró lesz a díj
– mondta Tim Lamb, a Meta ügyvédje az Európai Bizottság meghallgatásán.
A Meta állítása szerint azért indította el a Facebook és Instagram alkalmazások díjszabásos előfizetését, hogy megfeleljen a digitális piacokra érvényes törvényeknek. Ez a jogszabály korlátozza a Meta lehetőségét, hogy a felhasználók beleegyezése nélkül személyre szabja a hirdetéseket számukra, amely eddig a fő bevételi forrásuk volt.