Elon Musk régóta az elektromos járművekre való átállás bajnoka. Cége, a Tesla nagyrészt élen járt az iparág fejlesztésében, ami egy időre a milliárdost a klímatudatos baloldal kedvenceivé tette. A Tesla vezére azonban pár éve a konzervatív politikára esküszik, különösen a szólásszabadság kérdésében.
2022-ben megvásárolta a Twittert, átnevezte X-re, és számos, a gyűlöletkeltő beszéd és a félretájékoztatás korlátozására szolgáló féket lebontott a platformon. Musk a múlt havi merényletkísérlet óta nyilvánosan támogatja Trumpot, azt azonban cáfolta, hogy 45 millió dolláros adományt ígért egy Trump-párti PAC (political action commitee) számára – írja a Business Insider.
Egy szombati georgiai nagygyűlésen Donald Trump kijelentette, hogy támogatja az elektromos autókat, de úgy gondolja, hogy az embereknek továbbra is hozzáférést kell biztosítani a benzinüzemű járművekhez.
Én az elektromos autók mellett vagyok. Muszáj, mert tudják, Elon nagyon erősen támogatott engem. Szóval nincs más választásom!
Ezután tisztázta, hogy csak a nagyobb autóipar kis szeleteként támogatja őket, hiszen „mindenféle autótípusra szükség van”.
Trump csak úgy dobálózik a számokkal
Trump többször is támadta a Biden-kormány EV-szabályozását, beleértve azt a tervét, hogy 2030-ra az elektromos autóértékesítéseket az összes új járműértékesítés felére növeljék. Egy júliusi bitcoin-konferencián tartott beszédében hasonló megjegyzéseket tett, amikor Joe Biden szabályozására utalt, amely szintén megnehezíti a benzinüzemű autók számára a Környezetvédelmi Ügynökség előírásainak való megfelelést.
A republikánus elnökjelölt többször bírálta az töltőállomások országos telepítésének költségeit is. Tévesen azt állította, hogy a kormány 9 milliárd dollárért épített nyolc töltőt az ország közép-nyugati részén. A bitcoin-konferencián azt megjegyezte, hogy 12 ezermilliárd dollárba kerülne összesen egy országos töltőhálózat megépítése. Egy július 24-i észak-karolinai gyűlésen 5000 milliárdot mondott, a szombati atlantai gyűlésen pedig 9000 milliárd volt a becslése.
A Fehér Ház infrastruktúra-követő honlapja szerint eddig mindössze 15 töltőállomást telepítettek. A Politico az Atlas Public Policy kutatócég elemzését idézte, amely szerint az állomások átlagosan 770 ezer dollárnyi szövetségi támogatást kaptak egyenként.